iOS 11’le “Rahatsız Etme” özelliğine getirilen “Araba Kullanırken Rahatsız Etme” ek ayarı, bir sigorta şirketi olan EverQuote’un yayımladığı takip uygulamasına göre araçtayken telefona bakma alışkanlığını azaltıyor.
EverDrive isimli takip uygulamasının topladığı hatırı sayılır sürüş verileri, Araba Kullanırken Rahatsız Etme özelliğini yaymlandığı andan itibaren bir aylık süre boyunca kullanan yüzde 70 kişiden yüzde 8’inin araçtayken telefonlarıyla daha az uğraştıklarını ortaya koyuyor. Özelliğin etkileri şu an için her ne kadar küçük bir kesim üzerinde hissediliyor. Ancak araç içindeki dikkatsizliğin taşıdığı risklerin toplam yolculuk zamanın yüzde 11’ini telefonlarıyla uğraşarak geçiren yüzde 62’lik kesim tarafından henüz anlaşılamamış olmasına kıyasla büyük önem taşıyor. Daha net ifadeyle yüzde 62’lik kesim içindeki bir sürücü, 29 dakikalık sürüşünün 3 dakikasını telefonuyla uğraşmış olarak tamamlıyor.
Araba Kullanırken Rahatsız Etme özelliği Ayarlar > Rahatsız Etme > Araba Kullanırken Rahatsız Etme adımları takip edilerek aktif hale getirilebiliyor. Arabaya bindiğinizde kendiniz de açabileceğiniz özelliğin ayrıca bindiğinizi otomatik olarak algıladıktan veya arabanıza Bluetooth’la bağlandıktan sonra direkt olarak devreye girmesi gibi yetenekleri bulunuyor. “Hızlı arama” listenize eklediğiniz kişilerin mesajlarını arabada olduğunuzu belirterek otomatik olarak yanıtlamasına olanak vermesi de özelliğin sağladığı başka bir artı. Listenizdeki size araçtayken gerçekten ulaşmak isteyen kişilerinse basit bir “acil” mesajı atması, mesaj bildirimini görmeniz için yeterli oluyor.