İstanbul Havalimanı’nda uygulanmaya başlanacak yeni sistem ile hem turistlerin hem de yerli kullanıcıların taksiye duyduğu güvenin artırılması hedefleniyor.
İstanbul’da yaşanan taksi sorunları son aylarda sık sık gündeme gelmişti. Özellikle UBER‘in kullanıcıların beğenisini toplası ile birlikte taksi şoförlerinin yolculara daha rahat ve güvenli bir hizmet sunması gündeme geldi. İstanbul Havalimanı Taksiciler Kooparatifi ve İGA Yönetiminin ortak yaptığı yeni bir uygulama sayesinde hem şöförler hem de yerli ve yabancı kullanıcıların memnuniyetinin artması hedefleniyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Yeni uygulamanın herkes için kolaylık sağlayacağını söyleyen İstanbul Havalimanı Taksiciler Kooparatifi Başkanı Fahrettin Can; “Araçlarda kamera da var. Yolcularımızın bu uygulamayı cep telefonuna indirmesi gerekiyor. Bu uygulama şehir içinden havalimanına da yolcu verebilecek. Yolcu eğer bizi tercih ediyorsa havalimanı taksisini yani en yakın havalimanı arabasını bulabilecek. Örneğin Levent’te ise ona en yakın havalimanı arabasını yollayacak. O da Levent’ten havalimanına yolcuyu getirebilecek. Bu uygulama için aplikasyon indirmeleri gerekiyor cep telefonlarına. O telefondan yolcu bunları tercih edebilecek. Şöyle olacak bu sistem arabaya bindiğinden ininceye kadar bu sistem bizim buradaki çağrı merkezinden takip edilebilecek. Hem de Belediye takip edebilecek. Hatta yolcu ve şoförümüz güvenli bir şekilde bu yolculuğu yapabilecekler” dedi.
İstanbul taksileri için puanlama sistemi
Can sözlerine şu şekilde devam etti; ”Yolculuğu bittiği sırada yolcu şoför arkadaşımıza puan verecek. Ama o puanı şoför arkadaşımız görmeyecek. Biz göreceğiz ve İstanbul Büyük Şehir Belediyesi görecek. Zaten taktığımız bu cihazların bir ucu da İBB ile entegre edilmiş durumda. Onlarda bu cihazlardan yolculuğun nasıl geçtiğini takip edip ve görebilecekler. Yolcu indiğinde şoför arkadaşımıza puan verecek bizde o puanlara göre şoför arkadaşımızı ayın şoförü yılın şoförü diye ödüllendireceğiz”
İlginizi çekebilir
Uçan taksi için geri sayım başladı