Makyajlı BMW 7 Serisi henüz kısa bir süre önce tanıtılmış olmasına rağmen, bu otomobilin ultra yüksek performansa sahip olan Alpina modifiyeli bir versiyonu da ortaya çıktı. Üçüncü Alpina B7 modeli, dünyanın en hızlı sedanı olma özelliğine sahip.
Tahmin edersiniz ki, Alpina en lüks BMW 7 Serisi’ni bir performans makinesine dönüştürmek için teknik anlamda çok ciddi yeniliklere imza atmış. Alpine B7 adını alan bu otomobil BMW’nin 4.4 litrelik twit-scroll teknolojili çift turbo V8’ine sahip. Çift VANOS, Valvetronic değişken supap zamanlaması ve direkt enjeksiyon gibi teknolojiler barındıran bu motor, 600 bg güç ve 800 Nm maksimum tork verisi sunarak, bu devasa sedana yüksek bir performans armağan ediyor. Güç artışı daha büyük pervanelere sahip olan turboşarjlar, Alpina B7 motor revizyonları, yeni motor yazılımı ve hem ağırlığı hem de geri basıncı düşüren Alpina imzalı tamamen yeni egzoz sistemi sayesinde elde edilmiş. Önceki modelde 3000-5000 d/d aralığında etkin olan maksimum tork, turboşarjlarda yapılan revizyon ve yeni intercooler sayesinde 2000-5000 d/d aralığına yayılmış ki, bu da daha keskin bir gaz tepkisi ve daha etkin bir performans anlamına geliyor.
Alpina B7 için vites değişim işlemi ise ZF’in kısa oranlara sahip 8 ileri spor şanzımanı tarafından gerçekleştiriliyor. Bu kombinasyon, B7 için kalibre edilen xDrive sistemi eşliğinde, otomobili 0’dan 96 km/s hıza 3,5 saniyede ulaştırarak, 330 km/s’lik maksimum hız sağlıyor. Daha önceki B7 modelinin maksimum hızının 312 km/s olduğunu hatırlatmak isteriz.
Apina B7 formülündeki yürüyen aksam dokunuşları da yüksek performansa uygun olarak gerçekleştirilmiş. Konfor ile çevikliği bir arada sunan son teknoloji süspansiyonlara sahip olan B7’de Dinamik Amortisör Kontrolü ve zemin tarama özellikli Aktif Konfor sistemiyle kombine edilen havalı süspansiyonlara yer verilmiş. Hem adaptif süspansiyonlar hem de aktif viraj stabilizatörleri sayesinde virajlardaki gövde salınımının minimuma indirildiği ve maksimum 3 dereceye kadar çalışan arka aks yönlendirme sistemiyle de üst düzey bir viraj performansı elde edildiği açıklanıyor. Alpine B7, stereo kameralardan ve navigasyon sisteminden temin edilen verilerle süspansiyon sistemini sürekli olarak kontrol eden zemin tarama özelliğiyle de, bir BMW 7 Serisi’nden beklendiği gibi üst düzey konfor vaat etmekte.
Alpine B7, gövde yüksekliğini de otomatik olarak ayarlıyor. Yaklaşık 3,5 cm’lik bir ayar aralığı sunan süspansiyonlar, 225 km/s’nin üzerindeki hızlarda veya Sport+ modu seçildiğinde gövde yüksekliğini yaklaşık 1,5 cm azaltarak, ağırlık merkezini düşürüyor ve yol tutuşu arttırıyor. 32 km/s’nin altındaki hızlarda ise gövde yüksekliği standart yüksekliğe göre yaklaşık 2 cm artarak, günlük konfor seviyesi iyileştiriliyor. Sürüş Deneyimi Kontrolü olarak adlandırılan mod kumandasından seçilen Sport ve Comfort modlarında da süspansiyon sıkılığı değiştirilebiliyor. Alpine B7’nin fren sistemi de elden geçirilerek daha büyük diskler kullanılmış.
Alpina B7’nin tasarım detayları da sunulan performans hakkında fikir veriyor. Makyajla birlikte daha büyük böbrek ızgaralara kavuşan BMW 7 Serisi, Alpina dokunuşlarının ardından daha şık ve çarpıcı bir görünüme bürünmüş. Ön tamponun altındaki Alpina ibaresi, ön spoyler, yan eklentiler, arka difüzör, zarif bagaj spoyleri ve dörtlü egzoz çıkışları bu otomobilin standart bir BMW 7 Serisi olmadığına işaret ediyor. Sadece B7 için sunulan metalik mavi ve metalik yeşil Alpina renkleri de oldukça özel.
Standart olarak 20 inçlik ALPINA CLASSIC jantların üzerine duran otomobilde, 21 inçlik jantlar ise opsiyonel olarak sunuluyor. Otomobilin standart Michelin performans lastikleri ise önde 255/40 ZR20, arkada ise 295/35 ZR20 ölçülerine sahip. Otomobilde, hiçbir ekstra ücret ödemeden dört mevsim lastiklerin de tercih edilebildiği belirtiliyor.
Alpina B7’nin kabin görselleri henüz paylaşılmış değil, ancak makyajlı 7-Serisi’nin kabinindeki tüm yenilikler ve donanımlar, Alpina sedanında da sunuluyor. Nappa deri kaplama, çok fonksiyonlu koltuklar, deri ön panel, dijital göstergeler, seramik parçalara sahip kontrol elemanları, renkli head-up display, BMW’nin son nesil iDrive 7 navigasyon ve iletişim sistemleri ile donatılan kabin, bazı Alpina dokunuşlarıyla daha da özel hale getirilmiş. Yüksek kaliteli Lavalina deri döşemeler ile mavi ve yeşil renk dikişlere sahip spor direksiyon simidi ile farklılaşan kabin, modern piyano siyahı veya klasik ahşap kaplamalarla sunuluyor.
Vakumlu kapılara sahip olan Alpina B7’nin kabinindeki akustik konforun da iyileştirildiği açıklanıyor. 5 mm’lik camlar, B-sütunlarında ve arka çamurluk içlerindeki yalıtım malzemeleri, emniyet kemeri kapakları ve arka koltuğun gerisindeki dokunuşlar sayesinde kabindeki gürültü seviyesinin minimuma indirildiği açıklanıyor. Yani Alpina B7, performansı kadar konfor seviyesi açısından da oldukça iddialı. Bunun yanında otomobil BMW’nin son nesil güvenlik ve sürüş destek teknolojilerine de ev sahipliği yapıyor ki söz konusu performans verileri dikkate alındığında bu teknolojilerin önemi daha da artıyor.
Dünyanın en hızlı SUV modeli Bentley Bentayga Speed