reklamı kapat

POPÜLER

Apple Brand Intimacy marka

İşte “Y kuşağının” duygusal olarak en çok bağlandığı marka ve firmalar

Millennials nesli ya da Y kuşağı (1980-2000 arasında doğanlar), ortaya çıkan gelişmeler sayesinde teknoloji ile yakın şekilde yaşıyorlar. Çok hızla değişen bu alanda sizce en çok hangi firma ya da marka öne çıkıyor? İşte Apple, Google ve Amazon gibi isimlerin yer aldığı bir araştırma bunun sonucunu veriyor.

MBLM ajansı tarafından yapılan yıllık “Brand Intimacy” anketine göre Y kuşağı, kendisine duygusal olarak en çok Apple’ı yakın görüyor. Buna göre tüketicileriyle en güçlü duygusal bağı her ürün olay olan Apple kuruyor. Amerika Birleşik Devletleri, Meksika ve Birleşik Arap Emirlikleri’nden 6 bin kişinin katıldığı anket, ikinci sıraya Disney‘i koyuyor. Üçüncü sırada Google‘ın sahibi olduğu dünyanın en büyük video platformu YouTube yer alıyor. YouTube artık genç nesil için olmazsa olmazlar arasında yer alıyor. Dördüncü sırada ise Target bulunuyor. Altıncı sıra bir diğer dev isme yani Amazon‘a gidiyor. Şirket biliyorsunuz son yıllarda alışveriş konusunda büyük adımlar atıyor ve teknolojiye çok büyük önem veriyor. Listenin devamında oyun konusunda efsane Nintendo, internet devi Google, yine oyun tarafından Xbox, Netflix ve Whole Foods bulunuyor. 18-24 yaş arasındaki (Z kuşağı) anket sonuçları ise listeyi biraz değiştiriyor. Bu kitle listeyi sırasıyla “Apple, Amazon, YouTube, PlayStation, Starbucks, Nintendo, Google, Netflix, Coca Cola ve Walmart” şeklinde çiziyor.

Apple gibi teknoloji firmaları gençlere odaklanıyor

Ticari olarak bu da en doğru yol olarak görülüyor. Bir markanın tüketicisiyle duygusal bağ kurmasını sağlamak da dünyanın en zorlu işleri arasında yer alıyor. Bunu yapmayı başaran firmaların hepsinin gerçekten dev isimler olması ise süreçte maddi gücün önemini de gösteriyor. Ancak biliyorsunuz her şey paradan ibaret değil. Apple‘ın ürünleri oldukça pahalıya satılıyor ancak marka değeri yıllardır artarak devam ediyor. Listenin detaylarının ise 13 Mart tarihinden sonra yayımlanacağı söyleniyor.