Dünyanın en popüler akıllı saatlerinden biri olan Apple Watch başarıdan başarıya koşuyor. Strategy Analytics tarafından yapılan yeni satış tahminlerine göre Apple, geçtiğimiz yıl 31 milyon akıllı saat sevkiyatı gerçekleştirdi. Strategy Analytics, Swatch ve TAG Heuer gibi markaları içeren İsviçre saat endüstrisinin yüzde 21,1 düşüşle yalnızca 21,1 milyon sevkiyat gerçekleştirdiğini söylüyor.
Apple, akıllı saat birim satışlarını açıklamasa da Strategy Analytics satış tahminlerine ulaşmak için perakende iş ortaklarından ve diğer satıcılardan gelen verileri topluyor. Strategy Analytics genel müdürü Neil Mawston, “Analog kol saatleri eski tüketiciler arasında popüler olmaya devam ediyor, ancak genç alıcılar akıllı saatlere ve aktivite bilekliklerini tercih ediyor” diyor.
Strategy Analytics analisti Steven Waltzer’e göre, “Swatch ve Tissot gibi geleneksel İsviçreli saat markaları akıllı saat savaşlarını kaybediyor. Apple Watch, daha derin perakende kanalları aracılığıyla daha iyi bir ürün sunuyor ve giderek daha fazla dijital bileklik isteyen genç tüketicilere hitap ediyor. İsviçreli saat markalarının akıllı saatlerde etki yaratma penceresi kapanıyor. ”
Apple Watch’un yıllardır akıllı saat kategorisinde pazar lideri olduğunu belirtelim. Apple bu yıl yeni akıllı saat modelini piyasaya sürmeye hazırlanıyor. Yeni modelin çok daha fazla yetenekler sunması bekleniyor. Akıllı saat modelinin eylül ayında tanıtılacağı konuşuluyor.