Satışa sunulduğu tek pazar olan İtalya’daki başarısının ardından merak konusu olan Lancia Ypsilon, hibrit versiyonuyla potansiyelini artırma peşinde.
Otomobil tutkunlarının FCA grubunu en çok eleştirdiği noktalardan birisi Lancia’yı marka bazında tamamen geri atılmış şekilde yürütmesi üzerine oldu. Tarihinde inanılmaz motor sporları başarıları ve ikonik modeller bırakan böylesine bir markanın, sadece İtalya’ya sıkışıp kalması kadar, sunulan tek modelinin Ypsilon olması da ayrı bir tartışma konusuydu. Lakin bu durum geçtiğimiz temmuz ayında ortaya çıkan bazı rakamlarla değişti. O dönem Fiat Group’s World tarafından açıklanan rakamlar, tek başına bu modelin Alfa Romeo gibi markasını satış bazında geride bıraktığını gösterdi. Bu gelişmenin ardından FCA grubundan beklediğimiz bir ilerleme adımı, Lancia Ypsilon Hybrid ile geliyor.
2020 model yılı için resmi sitesi üzerinden güncelleme paylaşan İtalyan otomobil üreticisi, elindeki tek modeli başlangıç jeneratörü temelli hibrit sistemle güncelleme yoluna gidiyor. Yerel pazarda sessizce tanıtılan modelde, 1.0 litrelik üç silindirli benzinli motor ile 12V’uk bir marj jeneratörü entegrasyonu karşımıza çıkıyor. 70 PS güç ve 92 Nm torka sahip olan hibrit versiyonda Güç küçük bir lityum iyon pil de frenleme sırasında elde edilen enerjinin depolanacağı yer olarak işleyişte görev yapacak. Ypsilon Hybrid için paylaşılan rakamsal verilerde çok fazla bir performans beklentisi olmamalı. 0’dan 100’e hızlanmasını 14,2 saniyede tamamlayan otomobilin maksimumda ise 163 km/s hıza çıkabildiğini görüyoruz. EcoChic olarak isimlendirilen paketin ortalama tüketim değeriyse 100 kilometre için 4 litre civarında olacak.