Sınırlı sayıda kişilerle buluşacak olan Ferrari FXX K EVO, yere basma kuvvetindeki değerleri ve gelen yapısıyla ciddi dikkat çekiyor.
Ferrari’nin evcilleştirme konusunda “sorun” yaşamasından ötürü pist odaklı geliştirmesine devam ettiği FXX K modeli LaFerrari ile benzer genleri taşıyor. Hibrit motorlu ilk modellerden birisi olan araç “K” ekini üzerinde barındırdığı kinetik enerji geri kazanımı teknolojisinden (KERS) alıyor. Aradan geçen iki yılın ardından 2018 model versiyonuyla birlikte Ferrari’nin geliştirmeye kararı aldığı FXX K EVO genel karakteriyle en agresif İtalyan otomobillerinden birisi imajını korumakta. On iki silindirli motoru üzerinde ciddi bir performans artışı olmayan araç 1.050 beygirlik güç ve 900 Nm torkla pist sınırları içerisinde kalmaya devam edecek. Maranello’daki ekibin bu modelde yoğunlaştığı bölümse ağırlık ve aerodinamik yapı üzerine olduğunu söyleyebiliriz.
Özel ilgisi olanların kolaylıkla fark edebileceği üzere ekip, FXX K EVO’da yeni gövde parçalarına yer veriyor. Tampondan başlayıp yan bölümü ve arka taraftaki kanatı kapsayan bu değişimse doğrudan daha fazla yere basma kuvveti demek. Özellikle arka bölümdeki kanata vurgu yapan Ferrari mühendisleri, EVO’nun standart versiyondan yüzde 23, LaFerrari’den ise yüzde 75 oranında daha iyi bir yere basma kuvvetine sahip olduğunu ifade ediyor. Teknik değerlerle belirtmek gerekirse karşımızda 200 km/s hızla giderken 640 kilogram bir kuvvet elde eden bir otomobil var. Bu değerin limitlerde 830 kilograma kadar çıkabilmesi de göz ardı edilmemesi gereken detaylar arasında. Önümüzdeki sezon pistlerde göreceğimiz FXX K EVO gelecek nesil Ferrari modellerine de ışık tutacak.