Bundan tam 50 yıl öncesine kadar uzanan Lamborghini Miura P400 kovalamacası, resmi kaynakların duruma el atmasıyla sonuca kavuştu.
Lamborghini Miura, hayatına bir traktör markası olarak başlayan Ferruccio Lamborghini ve ekibi için dönüm noktası modellerden birisiydi. 3200 GT‘nin ardından Lamborghini’nin bile önüne geçebilece noktalara gelebilen bu otomobil, günümüzde Aventador ile devam etmekte olan on iki silindir efsanesinin de ilk temsilcilerinden. 1966 yılında başlayıp 1973 yılına kadar devam eden üretim süreci boyunca üzerinde plaka taşıyan her Miura özel bir mühendislik şaheseri niteliği taşıdı. Bu süreçte çok fazla bilinmeyen ve Jota versiyonunda olduğu gibi sadece 1 tane örneği bulunan otomobiller de tarih kayıtlarına geçti. Miura P400 ise beyaz perdedeki varlığıyla akıllara kazınmıştı. 1969 yılındaki klasik İtalyan İşi filminin giriş sahnesinde izleyicilerin karşısına çıkan otomobilin bir süredir devam eden sıra dışı macerası, işin içerisine Lamborghini’nin girmesiyle sonlandı.
Miura P400’ü tekrar gündeme taşıyan hikayenin temelinde aracın bir süredir bulunamaması yatıyor. “3.586” seri kodlu versiyonun orijinal filmde kullanıldığını açıklayan restorasyon departmanı Polo Storico da, aracın takibini gerçekleştirdi.. Dönemin kaynaklarından edinilen bilgiye göre filmde kazaya kurban giden orijinal otomobilden ziyade, onun yerine önceden hasar almış başka bir aracın ta kendisi. Bu gerçeği filmin yayınlanmasından yaklaşık 2 yıl sonra koleksiyoncuların ise, çekimlerde kullanılan arabayı aramaya başladığını görüyoruz. İşin içerisine bizzat Lamborghini fabrikasının girmesi ve kayıtları araştırmasıyla birlikte, orijinal Miura P400’ün Lihtenştayn‘da bir koleksiyon içerisinde olduğu ortaya çıkıyor. Bu gizemin ardından otomobili fabrikaya gönderen günümüzdeki sahibinin de desteğiyle, İtalyan İşin’ndeki orijinal Miura ilk günkü kondisyonuna getirilmiş şekilde karşımızda duruyor.
Lamborghini Miura P400 açılış sahnesi – İtalyan İşi (1969)