SMS kullanımının giderek azalmasına neden olan WhatsApp benzeri uygulamalardan biri olan Viber, 900 milyon dolara Japon internet devi Rakuten‘in oluyor. Satın alımla birlikte, dünyanın bir numaralı internet odaklı hizmet ağı olmayı hedefleyen Rakuten’in 225 milyonluk üyesi de Viber’ın 300 milyonluk kullanıcı tabanına ekleniyor. Yıl içinde kullanıcı sayısı 500 milyonu aşması beklenen Viber’da kullanıcılar Line‘da olduğu gibi sticker’lar satın alıp birbirlerine gönderebiliyor ve Viber Out servisi sayesinde cep ve sabit numaraları ücretsiz olarak arayabiliyor. CEO’sunun açıklamasına göre, halihazırda oyunları desteklemeyen servise oyunların da eklenmesi planlanıyor.
Viber, Rakuten’in ilk yatırımı da değil. Şirket 2012 içinde Pinterest’e 100 milyon dolar yatırım yapmış ve Uzakdoğu Asya ülkelerindeki start-up’ları desteklemek için 10 milyon dolarlık bir fon oluşturmuştu.