Bugün gündeme getirildiği kadarıyla dev Japon otomobil üreticileri dizel emisyon hilesi özelinde bir soruşturma altında.
Yerel Nikkan Jidosha Shimbun gazetesine göre, Japonya Altyapı ve Ulaştırma Bakanlığı, Japon otomobil üreticilerinin dizel emisyon regülasyonlarına uyup uymadıklarını belirlemek amacıyla geniş çaplı bir soruşturma başlattı. Rapora göre Daihatsu ve Hino markaları güvenlik ile emisyon testlerinde hile yaptıklarını daha önce kabul etmişti, bunun üstüne sektörün genelinde daha fazla sıkıntının olabileceği endişesi büyük bir soruşturmaya dönüştü. Henüz herhangi bir firma direkt olarak suçlanmıyor ancak önümüzdeki aylarda bu konuda ilginç gelişmelerin olabileceği söyleniyor. Bundan önce Almanya merkezli dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden BMW, emisyon hilesi iddiasıyla soruşturmaya alınmıştı. Almanya’nın federal ulaşım otoritesi Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) geçtiğimiz yıl BMW’nin dizel egzoz gazı yani emisyon değerlerine yönelik manipülasyon yaptığı iddialarına ilişkin bir soruşturma başlattığını duyurdu. Kurum otomobil üreticisinin laboratuvar koşullarındaki sertifikasyon / emisyon testleri sırasında, belirli modeller için gerçekte olandan önemli ölçüde daha düşük egzoz gazı emisyonları elde etmek için özel bir cihaz kullandığını iddia etmişti. BMW bu iddiaları kabul etmemiş, olayın merkezinde 2.0 litrelik turbo dizel motora sahip önceki nesil BMW X3’ün yer aldığı belirtilmişti.
Emisyon skandalı denildiği zaman akla elbette hemen Volkswagen firması geliyor. 2015 yılında patlak veren yanıltıcı yazılım uygulamasıyla tüm dünyanın gündemine oturan Almanya merkezli üretici, aradan geçen 5 yılın ardından milyar dolarları bulan cezalarla karşı karşıya kalmıştı. Amerika’da patlak veren skandalın ardından başlayan soruşturma ve dava kapsamında, markanın Amerika CEO’su Michael Horn istifa ederken, mühendis James Liang ve üst düzey yöneticisi Oliver Schmidt gibi önemli isimlere kariyerlerine mal olan hapis cezaları verilmişti.