Japon üretici iddialı; Honda cephesi 2022’yi hedef gösterdi

23 Ekim 2019 22:00

Honda, gelecek planlarını 3 yıl öne çekerek 2022 yılında tüm modellerinin kapsayan, oldukça ilgi çekici bir duyuru yaptı.

Honda, geliştirdiği elektrikli ve hibrit teknolojilerine duyduğu güvenle ‘Elektrik Vizyon’ stratejisini hızlandırdı. Bugün Amsterdam’da düzenlenen ‘Elektrik Vizyon’ toplantısında Honda Motor Avrupa Kıdemli Başkan Yardımcısı Tom Gardner tarafından yapılan açıklama kapsamında, daha önce tüm modellerin elektrikli ve hibrit olması için 2025 yılı olarak belirlenen hedef, 2022 yılına çekildi. Honda, bu hedef kapsamında 36 ay içinde elektrikli veya hibrit motora sahip 6 yeni model sunacak.  Honda ayrıca tüm elektrikli veya hibrit araçlarını aynı küresel isim altında birleştirecek olan yeni “e: Teknoloji” markasını da hayata geçirdi. Bu strateji kapsamında üretilecek tüm modeller “e:Technology” markası altında olacak. “e:Technology” markası altında üretilen ve e:HEV logosu taşıyan ilk model ise yeni nesil Jazz oldu. Honda’nın küçük sınıftaki başarılı temsilcisi, bir ilke imza atarak gelişmiş iki motorlu hibrit teknolojisini standart olarak kullanıma sunuyor. 

Üstün hibrit performansı: Honda e:HEV

Yeni Honda Jazz Avrupa’da ilk kez iki motorlu hibrit güç ve aktarma sistemi ile satışa sunulacak. Sistem etkileyici ve akıcı bir sürüş performansı ile son derece gelişmiş yakıt ekonomisini bir arada sunuyor. Yeni Honda Jazz için geliştirilen yeni hibrit sistem yumuşak, akıcı ve gaz emirlerine çabuk cevap veren canlı ve atak bir sürüş deneyimi sunuyor.   Honda, yeni nesil Jazz ile birlikte daha çok crossover tasarımından hoşlanan kullanıcılara hitap eden yeni ‘Crosstar’ versiyonunu da ürün gamına dahil ediyor. Standart versiyon ile aynı hibrit güç ve aktarma sistemi ve iç mekan tasarım özelliklerine sahip olan yeni Crosstar daha fazla yerden yükseklik, daha özgün bir ön ızgara tasarımı, su geçirmeyen döşemeler ve entegre tavan barları gibi donanım farklılıklarıyla standart versiyonlardan ayrılıyor.  

Yeni minimalist yalın tasarım

Gelecekteki Honda modellerinde de kullanılacak olan yalın tasarım felsefesi ilk olarak “Honda e” modelinde uygulanan fonksiyon ve güzellik kavramlarını devam ettiriyor. Yenilikçi yapı teknolojileri sayesinde, A sütunu önceki nesil ile kıyaslandığında yarı yarıya inceldi. Böylece sürücüye daha geniş bir ön çapraz görüş alanı sunuluyor. Ön çapraz bölgede oluşan çarpışma kuvvetlerini yan cam ve kapı direklerine yönlendiren gelişmiş burulma rijitliği ve yenilikçi yapısal teknolojiler sayesinde sürücünün görüş alanını genişleten ince ve zarif tasarımlı bir A sütunu elde edilebiliyor. 

Honda Sensing kapsamlı güvenlik özellikleri sunuyor 

Honda, her açıdan üstün özellikler sunan yeni Jazz’ı bu sınıfta benzersiz olan gelişmiş güvenlik özellikleri ve sürüş destek sistemleriyle tamamlıyor. Yeni nesil Jazz, Honda Sensing teknolojisinin kapsamını önceki kamera ve radar sisteminin yerine kullandığı daha geniş ve daha yüksek çözünürlüklü bir kameraya sahip. Böylece bordür veya yol kenarı çizgilerinin bulunmadığı yol şartlarında yol sınırının belirlenmesi de dahil olmak üzere araç çevresi daha iyi belirlenebiliyor. 

 Çarpışma Önleme Fren Sistemi (CMBS) cadde aydınlatması olmayan sürüş koşullarında yayaları ve bisikletlileri algılamak için gece kullanım özelliği ile geliştirildi. Sistem ayrıca kavşaklarda karşıdan gelen aracın aniden dönüş yaparak yolu enlemesine kesmesi halinde de frenleri etkinleştiriyor. Yeni kamera sistemi aynı zamanda Uyarlanabilir Hız Sabitleme Sistemi (ACC) ile yoğun ve yoğun-akıcı trafikteki sürüşlerde öndeki aracı takip etme imkânı sunuyor. Sistem ayrıca sürüş güvenliğini daha da arttırmak için şehir içinde, kara yollarında ve hatta otoyollarda Şerit Takip Yardımcısını devreye sokuyor.

İlginizi Çekebilir

Dikkat çeken gelişmiş elektrikli bisiklet

Paylaş