Paris Otomobil Fuarı kapsamında sahneye çıkarılan Jeep Avenger, artık rakamsal verileriyle de tüm iddiasını ortaya koyuyor.
Jeep cephesinde Alfa Romeo Tonale’de olduğu gibi büyük satış adetleri yakalama parolasıyla aileye eklenen Avenger ile ilk olarak geçtiğimiz ay tanıştık. Araçla ilgili birkaç teknik değer ve dış tasarım görsellerini paylaşan resmi kaynaklar, Paris Otomobil Fuarı’yla birlikte merak edilen diğer önemli parçaları da paylaştı. Organizasyon kapsamında aynı zamanda ilk kez kullanıcıların karşınıza çıkan Jeep Avenger, elektrikli dışında benzinli olarak tercih edilebilir olmasıyla da geniş bir kullanıcı kitlesine hitap ediyor. Eylül ayında 400 kilometrelik karma menzil değerini öğrendiğimiz aracın, şehir içi kullanımında ise 550 kilometreye kadar menzil kat edebileceği bilgisinin verilmesi de dikkat çekiyor.
Şehir içi kullanım odağında beklentileri fazlasıyla karşılayacak bir menzil iddiası paylaşılan Avenger, hızlı şarj desteğiyle de güncel standartlara kolaylıkla uyum sağlıyor. 100 kW’a kadar desteğin sunuluğu 54 kWh’lık batarya, böyle bir kaynak üzerinden 24 dakikada yüzde 20’den yüzde 80 seviyesine getirilebilecek. Araç aynı zamanda bu kaynak üzerinden üç dakikalık dolumla 30 kilometre yol kat edebiliyor. Avenger altyapı olarak tek elektrik motorunun konumlandırıldığı bir model olarak karşımıza çıkıyor. 156 PS güç ve 260 Nm tork üreten bu motorla birlikte ailede şimdilik 4×4 seçenek görünmüyor. Elektrik dışında PSA grubunun başarılı benzinli motoru 1,2 PureTech’i Avenger ürün gamında göreceğiz.
Avenger için paylaşılan 200 milimetrelik yerden yükseklik, 20 derecelik yaklaşma ve 32 derecelik uzaklaşma açıları da, Jeep’in yine arazi sürüşlerinde segmentinde referans olma yetisini öne çıkartıyor. Avenger, Jeep’in Selec-Terrain sürüş modlarını ve yokuş iniş kontrolünü de standart olarak barındıracak. Üretimi Polonya’da gerçekleştirilecek olan Jeep Avenger’ı 2023’ün ilk çeyreğiyle birlikte sokaklarda görmeye başlayacağız.