Jeep Wrangler’ın asfalt lokomotifine dönüşümü: JK 6×6 Loco Hauk
Hauk Designs tarafından hayata geçirilen proje Jeep Wrangler’ı bu zamana kadar hiç görmediğimiz bir yapıyla karşımıza çıkartıyor.
Son dönemlerin en çok hoşumuza giden trendleri arasında SUV modellerinin 6×6 formuyla baştan yaratılması var. Özellikle bağımsız geliştiriciler tarafından masalsı işçilikler sonucu karşımıza çıkan projelerin en son örneğine SEMA’da sahne alan VelociRaptor tanık olduk. Fuarla ilgili heyecanın sonuna gelinirken, Amerika merkezli Hauk Designs ekibinin gerçekleştirdiği projeyle birlikte önümüzdeki süreçte buna benzer çok daha fazla projenin karşımıza çıkacağını düşünmeye başlıyoruz.
Tam bir tork canavarı
Bu zamana kadar hayata geçirdiği başarılı projelerin ardından History Channel‘ın dikkatini çeken Kenny Hauk ve ekibi bir süredir kanalda yaptığı programla izleyicilerle de buluşuyor. Bu başarısını taçlandırdığını düşündüğümüz Loco Hauk‘ın çıkış noktasıysa 2008 model bir Jeep Wrangler. Görünüşüne oranla kaputunun altında çok daha küçük bir motor barındıran modelde 140 beygir civarında güç üreten dört silindirli bir ünite var. Maksimum 96 km/s hıza erişebilen model, ek geliştirmeler yapılmış bu motorla 3.390 Nm gibi şenlik seviyesinde bir tork değeri sunuyor. Altyapısındaki süspansiyonları dört noktalı bağımsız olarak elden geçirilen araçta görünüm bazında da ciddi değişimler var. Arka bölümünde 210 litreye varan bir su taşıma tankı bulunan Loco Hauk’ta lastiklerin boyutları da aklımıza bir iş makinesini getiriyor. İçerisine girdiğimiz zaman da bir otomobilden çok lokomotif kokpitini andıran araç bu zamana kadar gördüğümüz en fantastik değişimler arasında.