Kısa sürede dış basında yankı bulan gelişmelerle birlikte, Volkswagen grubunun Çin’deki oluşumu Jetta markası için deniz aşırı yollara işaret ediliyor.
Küresel bazda gerçekleştirdiği ortaklıklarla farklı pazarlarda ciddi pay sahibi olan Volkswagen’in yüzü salgın sürecini bir kenara bıraktığımızda son dönemlerde gülüyor. Avrupa’da satışlarına veda ettiği Jetta modelini Uzak Doğu merkezli yapılanma üzerinden bir marka haline getiren yönetim inanılmaz bir başarı elde etmişti. Aralık 2019 içerisinde açıklanan rakamlarda, marka tarihi içerisinde bir ilk olarak gerçekleştirilen bu süreçle birlikte, ürün gamında üç farklı model barındıran Jetta’nın 3 ay gibi kısa bir sürede 30.000 adedi bulan satış rakamlarını yakaladığı görüldü. Günümüz itibarıyla ise geride bırakılan sekiz ayda yaklaşık 81.000 araç satıldı. Gelen son haberler ise bu başarının ardından grubun, yeni giriş seviyesi markayı genişletmenin yollarını aradığına işaret ediyor.
Autonews Europe tarafından servis edilen detaylarda, masadaki ilk seçeneğin Jetta’yı Çin’in ötesinde bir küresel oluşum haline getirmek olduğunu görüyoruz.. Jetta başkanı Harald Mueller bu hafta gazetecilere verdiği demeçte, “Başarılı bir başlangıç elbette Volkswagen dünyasındaki diğer pazarlardan da ilgi uyandırdı.” ifadeleriyle yükselişlerinin önümüzdeki süreçte taçlandırılabileceğinin de sinyallerini verdi.