reklamı kapat

POPÜLER

kablosuz kulaklık
kablosuz kulaklık

Kablosuz kulaklık pazarının 2019 karnesi ve dev lideri!

Kablosuz kulaklık pazarı 2019’da adeta patlama yaptı. Peki bu alanda 2019’un en büyüğü kim oldu? Bunun cevabını Strategy Analytics verdi.

Akıllı telefonlardan atılan 3,5 mm kulaklık girişleri nedeniyle kablosuz kulaklık pazarı 2019’da inanılmaz büyük hale geldi. Bu pazarın bu kadar büyümesinin arkasındaki en önemli isimlerden birisi ise biliyorsunuz teknoloji devi Apple. iPhone’lardan kulaklık girişini atarak yeni bir dönem başlatan şirket, bu konuda başta büyük tepkiler aldı. Ancak AirPods ve sunduğu performans ile kullanıcıların gönlünü alan şirket, Strategy Analytics verilerine göre 2019’da kablosuz kulaklık pazarını domine etti. Firma sevk edilen tam 58,7 milyon AirPods ile pazarın 54,4’ünü eline geçirdi. İkinci sırada 9,1 milyon kulaklık sevkiyatı ile Xiaomi yer alırken, üçüncü sırayı 7,4 milyon sevkiyat ile Samsung aldı. Pazarın diğer büyük isimleri ise JBL, Huawei, Apple‘ın sahibi olduğu Beats, Jabra ve Bose gibi firmalar oldu.

kablosuz kulaklık

Pazarın lideri Apple, en son AirPods Pro kablosuz kulaklık modelini tanıtmıştı

Kısaca hatırlamak adına kulak içi formunda hazırlanan kablosuz kulaklık, yukarıda da dediğimiz gibi özellikle aktif gürültü engelleme imkanıyla öne çıkıyor. Model burada yerleşik mikrofonlarıyla dışarıdaki sesleri algılıyor ve eşit derecede anti-gürültü üreterek dış seslerin size gelmesini engelliyor. Etrafınızda olup bitenlere kulak verebilmeniz için bir şeffaf moda da sahip olan kablosuz kulaklığın temelinde gelişmiş Apple H1 çipi yer alıyor. Bu sayede Apple cihazlarla çok hızlı şekilde bağlantı kurabilen AirPods Pro, suya ve tere karşı dayanıklı ve telefon görüşmesi için de kullanılabiliyor. Aktif gürültü engelleme ile 4,5 saate kadar, gürültü engelleme kapatıldığı zaman ise 5 saat kadar pil ömrü sunan model, kablosuz şarj yetenekli hazne ile tam 24 saat boyunca görev yapabiliyor.

İlgili Video

İLGİLİ HABERLER