YENİ OYUN MEKANİĞİ İLE SAVAŞ ALANINA HÜKMEDİN
Dört yıllık geliştirme süreciyle serinin diğer oyunlarına göre daha uzun bir geliştirme süresine sahip olan Call of Duty: Black Ops 6, Körfez Savaşı’nın gölgesinde, CIA içinde yaşanan gizli olaylara odaklanıyor. Oyun, sadakatleri sorgulanan, casus operasyonlarının zorlu atmosferinde yaşayan karakterlerin entrikalarla dolu hikayesini anlatıyor. Farklı ülkelerde, zengin detaylarla işlenmiş alanlarda operasyonlar gerçekleştirdiğimiz hikayede, CIA ajanları Frank Woods ve Troy Marshall, Irak-Kuveyt sınırında bir operasyon sırasında, yasadışı bir paramiliter güç olan “Pantheon” ile karşı karşıya kalıyor. Ajanlar bu karşılaşma sonrasında CIA tarafından suçlanarak görevlerinden uzaklaştırılıyor ve kendi başlarına mücadele etmeye zorlanıyor.
Oyunda Frank Woods’un himayesinde olan Marshall, CIA sorumlusu Jane Harrow ile birlikte çalışıyor. Oyundaki ekipte Russell Adler, Felix Neumann, suikastçı ve casusluk uzmanı olarak eğitilen Sevati Dumas gibi karakterler yer alıyor. Hikaye ilerledikçe, “Cradle” adı verilen bir silahın varlığı keşfediliyor. CIA’in karanlık geçmişine ve eski deneylerine dayanan bu silah, zihin kontrolü ve insan davranışını değiştirme gibi tehlikeli bir potansiyele sahip. Oyundaki kahramanlarımız tüm bunlar olurken, ihanetin, gizli anlaşmaların ve psikolojik savaşların hakim olduğu bir dünyanın ortasında hayatta kalmak için savaşıyor. Karakterler hikaye boyunca devletin gücünü sorguluyor ve hem düşmanlarına hem de eski müttefiklerine karşı sınırlarını zorluyor. Oyunun teması ise ihanet ve adalet arayışı etrafında şekilleniyor. Çok sayıda muharebe tarzı ve teçhizattan faydalandığımız oyunda, görevleri tamamlamak için konuşma yapmak, pazarlık etmek ve karakterleri manipüle etmek mümkün.
Oyunun mekanik tarafında ise Omnimovement adı verilen ve oyunculara çok yönlü hareket özgürlüğü sunan bir sistem dikkat çekiyor. Oyuncular, çevreyle daha doğal bir şekilde etkileşime girerken, stratejik çatışmaların daha yoğun yaşandığı bir deneyim kazanıyor. Bu özellik duvarlara tutunmayı ve yerlerde sürünmeyi mümkün hale getiriyor. Bu yeniliklerle birlikte, görsel detaylar da oldukça gelişmiş durumda ve karakterlerin mimiklerinden giysilerindeki dokuya kadar her şey çok iyi detaylandırılmış durumda. Bu konuda beğenimizi kazanan oyunda etkileyici sahnelerle birlikte yüksek tempolu soygun görevleri, gizli görevler ve casusluk operasyonları da yer alıyor. Hikaye normal zorlukta ortalama yaklaşık 8 saatte tamamlanıyor. Call of Duty dünyasının şüphesiz en çok vakit geçirilen yerlerinden biri de multiplayer modu. Aralarında, 12 klasik 6’ya 6 haritaya ek olarak 2’ye 2 ve 6’ye 6 oynanabilen 4 saldırı haritası da bulunan yeni 16 çok oyunculu haritada da çok keyifli zamanlar geçirdik. Heyecan dolu dakikalar geçirdiğimiz oyunda oyuncuların favorisi olan Ranut bazlı zombi modu da geri dönüyor. Zombi modu klasik oynanışın temel unsurlarını korurken birçok yenilik sunuyor. Oyuncular bu modda üçüncü şahıs kamerası kullanabiliyor. Augments olarak adlandırılan bir sistem ise silahları ve ekipmanları kişiselleştirmeye imkan tanıyor.