Karanlıktaki “yükseliş “; 2021 Volkswagen Polo incelemesi
PREMİUM HİSSETTİREN DIŞ VE İÇ ÇİZGİLER
Adım adım Golf’e yaklaşma konusunda bugüne kadar gelen Polo, makyaj operasyonuyla birlikte bu dönüşümün zirvesini yaşıyor. Biraz önce belirttiğimiz yeni arka stop tasarımıyla birlikte, ön radyatör ızgarası ve standart olarak sunulan LED farlar, Polo’nun yeni karakterini oluşturuyor. LED farlarda yer alan iki LED şeridin uzun olan üst kısmı, Polo’da ilk kez sunulan radyatör ızgarasındaki dekoratif LED ön şerit ile birleşiyor. Ayrıca yeni LED sis farları da test konuğumuz olan Style’da standart olarak yer alıyor.
Yeni Polo’nun standart donanımlarından LED arka farlar ilk kez iki bölümden oluşuyor. Bu durum Polo’yu önden olduğu kadar arkadan da Golf’e yaklaştıran en büyük etmen konumunda. Arka farların üç boyutlu tasarımı ve sinyal sırasındaki grafikleri görünümde olduğu kadar kullanımda da Polo’yu bir üst segment hissettiriyor. Bu hissiyatı kapıları açıp içeriye girdiğimizde de çok net bir şekilde görebiliyoruz. Sürücünün doğrudan muhattap oluğu yeni direksiyon simidinden başlayan premium hissiyat, dijital gösterge paneliyle devam ediyor. Gece sürüşlerinin kabin içerisindeki en nitelikli eşlikçilerinden birisi de ambiyans aydınlatması oluyor. Tek renk olacak şekilde beyaz olarak gelen ambiyans aydınlatması, kapılardan başlayıp tüm konsolu sarıyor.
Makyajla birlikte Polo’nun ebatsal dinamiklerinde ufak değişimler bizi bekliyor. 4.074 mm uzunluğa sahip modelin genişliği 1,751 mm ve yüksekliği de 1,451 mm. Yeniden tasarlanmış ön ve arka tamponlarla güçlü ve sportif bir görünüm kazanan Polo’nun aks mesafesi de 2.552 milimetrelik değerle değişmeden yola devam ediyor. Aracın genişliği aynı kalsa da yüksekliği süspansiyon geometrisindeki değişiklik nedeniyle 10 mm alçalıyor ve bu da aracın sportif aerodinamik yapısına katkı sağlıyor. Tamamen yenilenen ve daha keskin hatlara sahip ön, arka tamponlar makyajlı versiyonu uzunluk bazında 21 milimetre daha ileriye taşıyor. Polo’nun 351 litrelik bagaj hacminde de ciddi bir değişim yer almıyor.
351 litrelik değer ile kardeşi Ibiza’nın 4 litre gerisinde konumlanan Polo’nun bu noktadaki en büyük rakibi ise aynı zamanda segment liderliğine oynayan yeni nesil Fabia olacak. Yeni Skoda Fabia’nın 380 litrelik bagaj hacmiyle geleceğini belirtmek gerekiyor. İç yaşam alanında bir değişim olmayan Polo için bu noktadaki önerimiz opsiyon listesinde yer alan panoramik açılır cam tavanı tercih etmeniz yönünde olacak. 8.480 TL’lik ek ücret ile araca dahil edilebilen bu özellik, daha önce farklı modellerde deneyimlediğimiz gibi iç yaşam alanı kalitesini birkaç katman yukarı taşımada muhteşem bir araç konumunda.