Karanlıktaki “yükseliş “; 2021 Volkswagen Polo incelemesi
MOTOR VE SÜRÜŞ DİNAMİZMİ
Yeni Polo Türkiye’de 3 silindirli iki farklı motor seçeneğiyle satışa sunuluyor: Tamamı 1.0 litrelik hacimle gelen seçenekler arasındaki fark ise turbo. Giriş seviyesinde atmosferik yapıda 80 PS güç ve 93 Nm tork sunan ünitenin, turbo desteğiyle birlikte 95 beygiri ve 175 Nm torku yola aktardığı bir deneyim vadediliyor. Şanzıman tarafında sırasıyla 5 ileri manuel ve 7 ileri DSG karşımıza çıkıyor. Bu paylaştığımız bilgiler sizlere tıpkı bizde olduğu gibi tanıdık gelebilir çünkü makyajın kaputun altındakilere herhangi bir etkiyi getirmediğini görüyoruz. Test konuğumuzda bizi karşılayan turbo motorla birlikte 0’dan 100’e hızlanmasını 10,8 saniyede tamamlayabilen Polo, 187 km/s’lik maksimum sürat değeriyle geliyor.
Kağıt üzerindeki verilerin paralelinde, karşımızda performans odaklı bir kombinasyonun sunulmadığını söylemek mümkün. Style donanımla yaklaşık 1.200 kilogramlık bir otomobil olan Polo ile baş etme konusunda sorun yaşamayan motor beklentileri karşılıyor. Motor tarafında yapılmayan değişimin tasarım tarafında yapılmasıyla birlikte gelen verimlilik ise tüketimde kendisini ufak da olsa hissettiriyor. Makyaj öncesi versiyonla benzer bir rotayı 6,5 litre ortalama ile çıkartan Polo ile 600 kilometrelik yolculuğumuz sonunda 5,9 litrelik ortalama ile vedalaşıyoruz.
Son 250 kilometresi otoban sürüşü olan bu maceranın şehir içi senaryosundaki tüketim ise 8 litre ve üzerini de gördüğümüz deneyimi karşımıza çıkarttı. Bu durum turbo motorların alıştığımız esnekliği sebebiyle şaşırtıcı değil. Süspansiyon tarafında yapılan ufak dokunuşların şehir içi konforunun biraz daha artırdığını hissettiğimiz Polo, uzun yoldaki izolasyonuyla ve tutunma performansıyla da makyaj öncesinde olduğu gibi beğenimizi kazanıyor.