Makyajlanan dinamikleriyle donanım ve tasarım bazında ciddi geliştirmeleri getiren 2021 Volkswagen Polo ile dolu dolu bir üç günü geride bıraktık. Altıncı jenerasyonuyla yollardaki macerasına devam eden Volkswagen Polo, bugün bakıldığında rekabette hiç olmadığı kadar zor bir dönem içerisinde. Özellikle Peugeot'nun üst modellerde yakaladığı dinamizmi 208'e başarılı bir şekilde yansıtmasıyla birlikte, sınıfının referansı olarak gösterilen bu köklü isim için silahları çok daha sıkı kuşanması gereken bir ortam söz konusu. 2018 yılında o dönem yeni nesil dinamikleriyle test konuğumuz olan Polo ile, aradan geçen üç yılın ardından tekrar bir araya gelme fırsatına erişiyoruz. Bu seferki buluşmamız ise bir güzellik operasyonunun vesilesiyle gerçekleşiyor. 2021 model yılıyla birlikte altıncı neslinin makyajlanmasıyla yola devam eden Polo, biraz önce bahsettiğimiz sıkı rekabet için daha güçlü silahlarla donatılmış şekilde bizleri selamlıyor. Üç yıl önce ebatları üzerinden Golf'e çok fazla yaklaştığını belirttiğimiz Polo, yeni tasarım çizgileriyle iddiasını bu kez dış karakteriyle büyük harflerle hissettiriyor. Özellikle gece sürüşlerinde pek çok kişiye "yeni Golf güzel olmuş" dedirten 2021 Volkswagen Polo, yükselişini karanlıkta daha fazla ortaya koyuyor. Bu yükselişin basamaklarının sadece görsellikle sınırlı kalmadığı da özellikle belirtilmesi gerekenler arasında. MAKYAJIN ALIŞILMIŞ GETİRİLERİ Makyaj operasyonlarının "yazılmayan kuralları" niteliği taşıyan değişimlerin esintileri Polo'da da aynı şekilde görebiliyoruz. Hemen her modelde olduğu gibi bu değişimlerle birlikte Polo'nun alt segment donanım seviyelerinde daha fazla nitelikli özellikler kullanıcıları bekliyor olacak. Bu durum Polo'nun test konuğumuz olan Style donanım paketinin yüzde 80'lık ÖTV dilimine girmesinden ötürü uçuk seviyelere çıkan fiyatlarından ötürü adeta bir can simidi niteliği taşıyor. Makyajla birlikte donanımlarla birlikte ailenin donanım isimlerinde değişimler sizi bekliyor olacak. Daha önce Trendline, Comfortline ve Highline versiyonlarıyla sunulan Polo'da artık Impression, Life ve Style olmak üzere üçe ayrılan paketler karşımıza çıkıyor. Makyajla birlikte yine beklediğimiz gibi tasarıma doğrudan etki eden renk ve jant seçenekleri de bizleri karşılıyor. Renk paketinde 4’ü yeni 8 farklı renk seçeneğin sunulduğu Polo'da; Ascot gri, Duman gri, Mercan Kırmızı ve lansman rengi olan Menekşe moru olmak üzere dikkat çekici yeni renkler ön planda. Test konuğumuzda olan Duman Gri seçeneğinde olduğu gibi metalik olarak gelen tüm yeni renkler için 2.900 TL'lik ekstra bedeli gözden çıkarmak gerekiyor. Yenilenen jantlar ise 14 inç ile 17 inç arasında değişiyor. Testimizdeki Style donanımla birlikte gelen 16 inçlik jantların tasarım bazında Polo'nun geçirdiği önemli geliştirmeler oranla biraz sönük kaldığını düşünmeden edemiyoruz. Bu noktada araca gerçek anlamda yakışacak olan 17 inçlik jantların tasarım olarak daha tamamlayıcı olduğu aşikar. Polo için opsiyon listesinde yer alan 17 inçlik jantlara 3.100 TL gibi bir ek ödemeyle sahip olunabiliyor. LED farlar, LED stop lambaları ve dijital gösterge paneli gibi özellikler yeni Polo Impression baz donanım paketinde standart olarak sunuluyor. 10,25 inç boyutundaki yüksek çözünürlüklü ekrana sahip yeni nesil dijital gösterge paneli “Active Info Display”, 6.5 inç ekrana sahip Bilgi ve Eğlence sistemi, elektrikli ayarlanabilen ve ısıtılabilen yan aynalar gibi teknolojik özelliklerin yanı sıra; sürücü, yolcu hava yastıkları, perde hava yastıkları ve yorgunluk tespit sistemi baz donanımda standart olarak sunulan özellikler arasında dikkat çekiyor. Life donanım paketinin standart listesinde ise; 8 inç ekrana sahip Bilgi ve Eğlence sistemi, kablosuz şarj özelliği, App-Connect, yolcu bölümünde fazladan bir USB girişi, deri döşemeli direksiyon ve vites topuzu, direksiyon üzerinde DSG vites kumandaları, geri görüş kamerası, Hız sabitleyici, ön ve arka park sensörleri ve çift bölgeli tam otomatik klima ön plana çıkıyor. Polo Life’ın koltuk döşemelerinde, Alüminyum Siyahı olarak adlandırılan iç tasarıma uygun olarak seçilmiş yüksek kaliteli kumaşlar karşımıza çıkıyor. Tüm bu parçalara baktığımızda ailenin giriş ve orta paketlerinin makyajla birlikte ne kadar tatmin edici bir hal aldığını görebiliyoruz. Style donanım paketi ise Yeni Polo’yu üst segment modellere yaklaştıran birçok teknolojik ve güvenlik ekipmanıyla geliyor. Yeni Golf, Passat ve Tiguan modellerinde bulunan ve Polo’da ilk kez sunulan IQ.LIGHT LED matrix farlar Style donanım paketinde standart olarak yer alıyor. Polo Style’ın dış tasarımında ön tamponda sunulan dekoratif krom çıtalar, ön farlardan VW logosuna kadar uzanan dekoratif LED aydınlatma ve LED ön sis farları ön planda. Style’da standart olarak sunulan anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi, ambiyans aydınlatma gibi dijitalleşen özelliklerin yanı sıra 9,2 inç genişliğindeki Discover Pro Navigasyon sistemiyle entegre Bilgi ve Eğlence sistemi opsiyonel olarak alınabiliyor. Bu noktada "keşke" dediğimiz parça ise kablosuz akıllı telefon entegrasyonun Discover Pro sistemiyle birlikte opsiyonel olarak sunuluyor olması ki bunun standart olarak gelmesini beklerdik. PREMİUM HİSSETTİREN DIŞ VE İÇ ÇİZGİLER Adım adım Golf'e yaklaşma konusunda bugüne kadar gelen Polo, makyaj operasyonuyla birlikte bu dönüşümün zirvesini yaşıyor. Biraz önce belirttiğimiz yeni arka stop tasarımıyla birlikte, ön radyatör ızgarası ve standart olarak sunulan LED farlar, Polo’nun yeni karakterini oluşturuyor. LED farlarda yer alan iki LED şeridin uzun olan üst kısmı, Polo’da ilk kez sunulan radyatör ızgarasındaki dekoratif LED ön şerit ile birleşiyor. Ayrıca yeni LED sis farları da test konuğumuz olan Style’da standart olarak yer alıyor. Yeni Polo’nun standart donanımlarından LED arka farlar ilk kez iki bölümden oluşuyor. Bu durum Polo'yu önden olduğu kadar arkadan da Golf'e yaklaştıran en büyük etmen konumunda. Arka farların üç boyutlu tasarımı ve sinyal sırasındaki grafikleri görünümde olduğu kadar kullanımda da Polo'yu bir üst segment hissettiriyor. Bu hissiyatı kapıları açıp içeriye girdiğimizde de çok net bir şekilde görebiliyoruz. Sürücünün doğrudan muhattap oluğu yeni direksiyon simidinden başlayan premium hissiyat, dijital gösterge paneliyle devam ediyor. Gece sürüşlerinin kabin içerisindeki en nitelikli eşlikçilerinden birisi de ambiyans aydınlatması oluyor. Tek renk olacak şekilde beyaz olarak gelen ambiyans aydınlatması, kapılardan başlayıp tüm konsolu sarıyor. Makyajla birlikte Polo’nun ebatsal dinamiklerinde ufak değişimler bizi bekliyor. 4.074 mm uzunluğa sahip modelin genişliği 1,751 mm ve yüksekliği de 1,451 mm. Yeniden tasarlanmış ön ve arka tamponlarla güçlü ve sportif bir görünüm kazanan Polo’nun aks mesafesi de 2.552 milimetrelik değerle değişmeden yola devam ediyor. Aracın genişliği aynı kalsa da yüksekliği süspansiyon geometrisindeki değişiklik nedeniyle 10 mm alçalıyor ve bu da aracın sportif aerodinamik yapısına katkı sağlıyor. Tamamen yenilenen ve daha keskin hatlara sahip ön, arka tamponlar makyajlı versiyonu uzunluk bazında 21 milimetre daha ileriye taşıyor. Polo’nun 351 litrelik bagaj hacminde de ciddi bir değişim yer almıyor. 351 litrelik değer ile kardeşi Ibiza'nın 4 litre gerisinde konumlanan Polo'nun bu noktadaki en büyük rakibi ise aynı zamanda segment liderliğine oynayan yeni nesil Fabia olacak. Yeni Skoda Fabia'nın 380 litrelik bagaj hacmiyle geleceğini belirtmek gerekiyor. İç yaşam alanında bir değişim olmayan Polo için bu noktadaki önerimiz opsiyon listesinde yer alan panoramik açılır cam tavanı tercih etmeniz yönünde olacak. 8.480 TL'lik ek ücret ile araca dahil edilebilen bu özellik, daha önce farklı modellerde deneyimlediğimiz gibi iç yaşam alanı kalitesini birkaç katman yukarı taşımada muhteşem bir araç konumunda. YENİ SİLAH "YOLU AYDINLATIYOR" Polo üzerinde yapılan revizyonları bir kenara bıraktığımızda, ilkler arasında yer alan far teknolojisine ekstra bir parantezle yaklaşmak gerekiyor. Her bir far grubunda 128 adetlik LED grubunu içerisinde barındıran Volkswagen IQ. LIGHT-LED Matrix farlar, makyajın en nitelikli getirileri arasında. Test konuğumuz olan Style donanım seviyesinde standart olarak sunulmasıyla da beğenimizi kazanan bu sistem gece sürüşlerini çok daha güvenli kılmakla birlikte, premium deneyimin kapılarını aralıyor. Otomatik far asistanıyla kombin edilmesiyle birlikte interaktif bir çalışma prensibi bulunan bu teknoloji sayesinde, bölgesel aydınlatmada eniyileme hedefleniliyor. Polo bu sistem sayesinde statik sürüşteki geniş aydınlatma alanının yanında, karşıdan gelen kullanıcılar için de farı en iyi şekilde bölgesel olarak minimalize edecek şekilde yola aktarabiliyor. Otomatik modda çalışma prensibini deneyimleyebileceğini IQ. LIGHT-LED Matrix farların, ışık yansıtmadaki alan kullanımı büyük keyif veriyor. Far grubuna yansıtılan bu teknolojinin yanında ızgarada birleşen LED'ler ve çift çizgili gündüz farları bir araya geldiğinde Polo'yu gece sürüşlerinde de Golf'e yaklaştırıyor. MOTOR VE SÜRÜŞ DİNAMİZMİ Yeni Polo Türkiye’de 3 silindirli iki farklı motor seçeneğiyle satışa sunuluyor: Tamamı 1.0 litrelik hacimle gelen seçenekler arasındaki fark ise turbo. Giriş seviyesinde atmosferik yapıda 80 PS güç ve 93 Nm tork sunan ünitenin, turbo desteğiyle birlikte 95 beygiri ve 175 Nm torku yola aktardığı bir deneyim vadediliyor. Şanzıman tarafında sırasıyla 5 ileri manuel ve 7 ileri DSG karşımıza çıkıyor. Bu paylaştığımız bilgiler sizlere tıpkı bizde olduğu gibi tanıdık gelebilir çünkü makyajın kaputun altındakilere herhangi bir etkiyi getirmediğini görüyoruz. Test konuğumuzda bizi karşılayan turbo motorla birlikte 0'dan 100'e hızlanmasını 10,8 saniyede tamamlayabilen Polo, 187 km/s'lik maksimum sürat değeriyle geliyor. Kağıt üzerindeki verilerin paralelinde, karşımızda performans odaklı bir kombinasyonun sunulmadığını söylemek mümkün. Style donanımla yaklaşık 1.200 kilogramlık bir otomobil olan Polo ile baş etme konusunda sorun yaşamayan motor beklentileri karşılıyor. Motor tarafında yapılmayan değişimin tasarım tarafında yapılmasıyla birlikte gelen verimlilik ise tüketimde kendisini ufak da olsa hissettiriyor. Makyaj öncesi versiyonla benzer bir rotayı 6,5 litre ortalama ile çıkartan Polo ile 600 kilometrelik yolculuğumuz sonunda 5,9 litrelik ortalama ile vedalaşıyoruz. Son 250 kilometresi otoban sürüşü olan bu maceranın şehir içi senaryosundaki tüketim ise 8 litre ve üzerini de gördüğümüz deneyimi karşımıza çıkarttı. Bu durum turbo motorların alıştığımız esnekliği sebebiyle şaşırtıcı değil. Süspansiyon tarafında yapılan ufak dokunuşların şehir içi konforunun biraz daha artırdığını hissettiğimiz Polo, uzun yoldaki izolasyonuyla ve tutunma performansıyla da makyaj öncesinde olduğu gibi beğenimizi kazanıyor. MANTIKLI KARAR Türkiye, pek çok şeyde olduğu gibi otomobil satın alma konusunda da zorlayıcı şartlara sahip. Hal böyle olunca kullanıcılar kendileri için, hoşlarına giden yerine mantıklı olanı tercih etmek zorunda kalıyor. Makyajla birlikte çok daha premium bir hal alan Polo, geliştirilen standart donanımları sayesinde artık orta paketinde bile dolu bir otomobil haline gelmiş durumda. Test konuğumuz olan Style donanımın yüzde 80'lik ÖTV dilimine girmesinden ötürü 345.200 TL gibi düşündürücü fiyat etiketi var. Ailenin ortanca paketi olan Life'a ise 251.200 TL gibi neredeyse 100 bin TL daha ucuz bir fiyatla sahip olunabiliyor. Standart donanım bazında tüm beklentileri ve güvenlik elemanlarını karşılayan, gerek LED far grubu gerekse dijital gösterge panellerinin esirgenmediği bu paket, günümüz şartlarında Polo için kesinlikle mantıklı karar olacak. TEKNİK ÖZELLİKLER VE PUANLAMA