Salgın önlemlerinin nispeten gevşetilmesiyle birlikte pistin yolunu tutan Bugatti Chiron Pur Sport, sürüş karakteristiğiyle farklılık vadediyor.
Geçtiğimiz mart ayı itibarıyla tanıtımı gerçekleştirilen Bugatti Chiron Pur Sport ile, standart versiyon üzerinde yapılan ufak ama nitelikli değişimlere şahit olduk. Koronavirüs süreciyle birlikte bazı önemli süreçleri aksayan model için harekete geçen Bugatti mühendisleri, aracı test etmek için bir kez daha Almanya’daki Bilster Berg pistinin yolunu ttut. Aralarında AR-GE departman başkanı Stefan Ellrott’un da bulunduğu toplam sekiz mühendis ekibi son kullanıcıya hazırlanan versiyon öncesi iki Pur Sport prototipini teste aldı. Özellikle sürüş deneyimi konusunda önemli geliştirmeleri beraberinde getirecek olan otomobilin iddiası oldukça yüksek.
Pur Sport’u farklı bir noktaya konumlandırmamızı sağlayacak niteliklerinden önce, ailenin diğer üyelerinden bildiğimiz motorun rakamsal verilerinin üzerinden geçelim. Artık Bugatti’nin imzası haline gelen 8.0 litrelik dört turbo destekli W16 motoru, bu versiyonda da 1.500 PS güç ve 1.600 Nm torkla karşımıza çıkıyor. Mühendislerin burada yaptığı ufak dokunuş ise redline noktasında. Pur Sport ile birlikte aracın devir değeri 200 birimi artırılarak 6.900 rpm seviyesine çıkarılıyor. Bu değişimle birlikte şanzımanda aralıklarında da yüzde 15 oranında geçiş iyileştirilmesi dikkat çekiyor.