reklamı kapat

POPÜLER

Karsan Ata Electric

Karsan Atak Electric; sürücüsüz özellikleriyle öne çıkan model hakkında bilmeniz gerekenler

 - Güncelleme: 01 Şubat 2021 19:57

Süreç içerisinde yurt dışı siparişleriyle de gündeme gelen Karsan Atak Electric, 4. seviye otonom sürüş teknolojisiyle ilklere imza atıyor.

Otonom sürüş dinamikleriyle sınıfında ilklere imza atan Karsan Atak Electric, markasının yurt dışında da adını duyuran önemli isinlerinden birisi . Güncel trendleri yakalama konusunda son yıllarda başarılı işlere imza atan Karsan, yine bir Türk şirketi olan ADASTEC ile gerçekleştirdiği işbirliği kapsamında, Seviye-4 otonom sürüş teknolojisini Atak Electric modelinde kullanıyor. Tamamen sürücüsüz deneyim olan 5. seviye öncesi en ciddi teknolojiyi barındıran bu şemada, taşımacılığın geleceğini görmek de mümkün. Atak Electric, mayıs ayı itibarıyla aldığı ilk yurt dışı siparişiyle sınırlarını da genişletmişti. Romanya’nın lider teknoloji şirketlerinden BSCI, bu süreçte ülkenin Ploeşti şehrinde yer alan Endüstri Parkı içinde kullanılmak üzere bir adet Otonom Atak Electric siparişi verdi.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Karsan Atak Electric teknik özellikleri

Tamamen yenilenen ön ve arka yüzüyle dinamik bir tasarım çizgisine sahip olan Atak Electric, ilk bakışta LED gündüz farlarıyla dikkatleri çekiyor. 230 kWh motor gücüne sahip Atak Electric’te görev yapan elektrikli motor, 2.400 Nm tork üreterek kullanıcısına yüksek performanslı sürüş deneyimi vadediyor. BMW tarafından geliştirilen beş adet 44 kWh bataryalarla toplamda 220 kWh batarya kapasitesi bulunan 8 m sınıfındaki Atak Electric, 300 kilometre menziliyle rakiplerinin önüne geçerken alternatif akımlı şarj üniteleriyle 5 saatte, hızlı şarj üniteleriyle de 3 saatte şarj olabiliyor. Üstelik enerji geri kazanımı sağlayan rejeneratif fren sistemi sayesinde bataryalar yüzde 25’e kadar kendi kendini de şarj edebiliyor. 52 kişilik yolcu kapasitesi sunan modelde, 18+4 ve 21+4 katlanır olmak üzere iki farklı koltuk yerleşim seçeneği bulunuyor. İlk kez Eylül 2018’de tanıtılan Atak Electric, Jest Electric’te olduğu gibi BMW altyapısı üzerine geliştiriliyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Karsan CEO’su Okan Baş projeyle ilgili geçtiğimiz süreçte; “Seviye-4 otonom sürüş özellikleri kazandırmayı hedeflediğimiz Otonom Atak Electric’te, kısa süre içerisinde Avrupa’nın dikkatini çektik ve Romanya’nın önemli teknoloji şirketlerinden birisi olan BSCI’dan siparişimizi aldık. Bu sipariş, projeye olan inancımızı daha da kuvvetlendiriyor. Ağustos ayında prototipini tamamlayacağımız Otonom Atak Electric, gerçek yol koşullarına uyarlanmış ilk otonom sürüş özelliklerine sahip elektrikli otobüs olacak. Ayrıca, yıl sonuna kadar teslim etmeyi planladığımız bu siparişle, 8 metre sınıfında Avrupa’da ilk otonom proje satışını da gerçekleştirmiş olacağız. Sürdürülebilir ulaştırma çözümlerinde öncü yaklaşımımızla çalışmalarımıza hız kesmeden devam ederken, tüm dünyayı etkileyen salgını en kısa sürede atlatarak tekrar sağlıklı günlere kavuşmamızı temenni ederim.” açıklamasında bulunmuştu.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

İlgili video

Nissan Leaf Nismo