Avrupa Birliği beklenen adımı atmış ve Çinli elektrikli araçların vergi oranını artırmıştı. Çinli üreticiler buna bir cevap verilmesini istiyor.
Avrupa’ya Çin’den getirilen elektrikli araçlar, önümüzdeki aydan itibaren mevcut yüzde 10’luk gümrük vergisine ek olarak yüzde 38,1’e varan ekstra gümrük vergisiyle karşı karşıya kalacak. Burada ilginç olarak markadan markaya değişen bir vergilendirme uygulanacak. MG’nin sahibi SAIC, en yüksek oran olan yüzde 38,1 üstünden vergilendirilecek. Geely araçlara ekstra olarak yüzde 20, BYD araçlara ise ekstra olarak 17,4’lük bir tarife uygulanacak. Dünya’da yer alan habere göre Çinli üreticiler buna bir karşı adım atılmasını istiyor. Yerli üreticilerin yöneticileri Pekin yönetiminden, Avrupa Birliği ülkelerinden gelen araçlardan yüzde 25’e varan ithalat vergisi alınmasını talep ediyor. Aktarıldığı kadarıyla bu durum Çin Ticaret Bakanlığı tarafından düzenlenen ve Avrupalı otomobil firmalarının temsilcilerinin de katıldığı basına kapalı bir toplantıda dile getirildi. Avrupa Birliği, Çinli üreticilerin devlet desteği ile rekabeti bozduğunu düşünerek bu kararı almış olsa da, her Avrupa ülkesi bu kararı olumlu karşılamıyor. Örneğin Almanya, ekstra gümrük vergisi kaldırmak ya da şartları yumuşatmak istiyor. Otomobil üretimi konusunda Avrupa’nın en büyüğü olan Almanya, uygulanan gümrük vergilerinin Çin’de araç satan Alman otomobil üreticilerinin başarısına zarar verebileceğini belirtiyor. Bu konu aslında ilk defa gündeme gelmiyor. Geçtiğimiz hafta BMW, Volkswagen ve Mercedes, Avrupa Birliği’nin bu adımına Çin’in misilleme yapmasından ve bunun da Çin’deki satışlarına zarar vermesinden endişe ettiklerini belirtmişlerdi.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Mercedes-Benz şirketinin başındaki isim Ola Källenius, daha önce yaptığı bir açıklamada artan rekabetin Avrupalı markaları daha iyi otomobiller üretmeye zorlayacağına inandığını belirtmişti. Källenius, Avrupa’nın Çin’den ithal edilen elektrikli araçlar üzerindeki gümrük vergilerini artırması değil aksine düşürmesi gerektiğini aktarıyor. Bu konuda birçok rakibinden çok daha farklı düşünen çünkü markası düşük fiyatlı otomobil kategorisinde rekabet etmeyen Källenius, Çinli markaların Avrupa’ya ihracat yapmasının rekabetin doğal bir sonucu olduğunu ve buna daha iyi ürün ve teknolojiler ile cevap verilmesi gerektiğini aktarıyor. Källenius süreçle ilgili olarak ayrıca, “Piyasa ekonomisi budur, bırakın rekabet artsın.” açıklamasını da yapıyor.
Çinli üreticiler yanında bu da ilginizi çekebilir: Acer imzalı elektrikli bisiklet modeli