Karşınızda arkadan itiş altyapısıyla 2017 Lamborghini Huracan Spyder
Lamborghini, yeni döneminin ilk modeli Huracan Spyder’ı Los Angeles Otomobil Fuarı kapsamında kullanıcıların karşısına çıkardı.
Lamborghini’yi nasıl tanımlarsınız? Güç? Ses? Hız? Bu ve bunun gibi tek kelimeyle anlatabileceğimiz Lamborghini modellerinin en yeni temsilcisi, Los Angeles Otomobil Fuarı’nda tüm asaleti ve “yılan” gözleriyle karşımıza çıktı. Lamborghini, Amerika’da devam etmekte olan fuar kapsamında Huracan Spider ile otomobil tutkunlarının karşısına çıktı. Gallardo’nun ardından kullanıcıların karşısına 2014 yılından itibaren çıkan Huracan, yüksek performans değerini geliştirilmiş altyapı ve sürüş karakteriyle sunmaya hazırlanıyor.
Arka tekerlekten itiş teknolojisi
Geride bıraktığımız Mart ayı içerisinde CEO değişikliğinin yaşandığı Lamborghini’de, zamanında Ferrari’nin Formula 1 takımının yönetimininde görev yapan Stefano Domenicali ile birlikte yeni bir yola girildi. Domenicali döneminin ilk yeni modeli olan Huracan Spider‘da arka tarafta konumlandırılmış motorla birlikte dört tekerlekten çekiş altyapısına yeni bir seçenek olarak arka tekerlekten itiş üzerine kurulmuş bir karakter, bir altyapı görüyoruz. 2014 yılından itibaren üretimine başlanan diğer Huracan modellerine oranla daha ağır bir yapıda olan Huracan Spider toplamda 1509 kg‘lık ağırlık değerine sahip. Ağırlık dağılımı konusunda ve aracın kontrol ve sürüş karakteristiği konusunda yoğun mesai haracan Lamborghini mühendisleri bu dağılımı yüzde 40 önde, yüzde 60 arkada olacak şekilde belirliyor.
Yeni modelle birlikte Huracan Spider’ın arka ve ön tasarım çizgileri de elden geçmiş bir şekilde karşımıza çıkıyor. Ön kısımda yer alan ve aerodinami konusunda fazlasıyla önemli olan hava kanalları, arka kanatlar ve yan taraftaki “yüzgeçler” Huracan Spider’da tasarımı daha çekici hale getiren ve teknik yapıda fazlasıyla önemli olan parçalar arasında yer alıyor. Lamborghini, Huracan Spider’da yer verdiği jantların boyutunuysa 19 inç olarak belirliyor. Tavan açılış süresinde ise diğer versiyona göre değişiklik bulunmuyor. Düğmeye basılmasından itibaren toplamda 17 saniyede açılan Huracan Spider’ın tavanı hareket halinde saatte 50 km hıza kadar açılabiliyor. Arka tekerlekten itiş altyapısına sahip Huracan Spider’da yaklaşık 590 beygir güç üreten 5.2 litrelik motor görev yapıyor. Yedi ileri şanzımanla kombin edilen motoruyla 0‘dan 100‘e 3.6 saniyede erişebilen Huracan Spider, saatte maksimum 320 km‘ye kadar hıza çıkabiliyor. Bu segment otomobillerle birlikte hayatımıza giren 0-200 ve 0-300 değerleri de yüzümüzde anlamsız bir tebessüm oluşturmuyor değil elbette. Lamborghini, 2017 Huracan Spider’ın 0‘dan 200‘e erişme süresini ise 10.4 saniye olarak açıklıyor. Henüz fiyat bilgisinin paylaşılmadığı Huracan Spider’ın dört tekerlekten çekiş sistemine sahip versiyonunun yurt dışında 200.000 pound olduğunu düşündüğümüzde bu versiyonun bu fiyatın altında olması beklenen bir değer olarak karşımızda duruyor.