reklamı kapat

POPÜLER

Karşınızda bu zamana kadar üretilen en hafif ve en güçlü Lotus: 2018 Evora GT430

Sınırlı sayıda üretilecek olan Evora GT430, Lotus geleneğinin en özel temsilcilerinden bir tanesi olarak yollara çıkacak.

Hafifliği dayanılmaz zerafetini otomobil dünyasında bir gelenek haline dönüştüren Lotus, bu yapıdan ödün vermeden ağırlıklarından kurtulmaya devam ediyor. Mayıs ayında Proton ile birlikte Geely bünyesine dahil olan İngiltere merkezli üretici bugün karşımıza bu zamana kadar asfalta çıkarttığı en hafif ve en güçlü modelini çıkartıyor. Performansının yanı sıra Esprit’ten bu yana üretilmiş en iddialı tasarıma sahip Lotus modeli olarak bizleri etkileyen Evora GT430, ağzının tadını bilenler için sınırlı sayıda üretilecek. Lotus’un araç için açıkladığı üretim rakamıysa sadece 60.

Ağırlık – Tasarım

Lotus’la özdeşleşen hafiflik kriterinden ve karşımızdaki modelin bu zamana kadarki en hafif model olmasından ötürü ilk adımımızı bu bölüm üzerinden atmak daha anlamlı olur diye düşünüyoruz. Standart versiyonlardan 10 milimetre daha geniş bir yapıya sahip olan GT430, üzerindeki parçalardan şasisine kadar tamamen süper hafif alaşım parçalardan üretiliyor. Motor ve alüminyum jantların da dahil olduğu bu hafiflik cennetinde tüm parçaların bir araya gelmesiyle ortaya 1.258 kilogramlık bir otomobil çıkıyor. 410 GP’den 70 kilogram daha hafif olan GT430, en azından bir süre “Lotus’un en hafif otomobili neydi ya?” sorusunun cevabı olacak. Bu ağırlığa ve görünüme etki eden parçalardan da bahsetmeden olmaz. Tamponlar başta olmak üzere birçok yerinde karbon fiber parçaların kullanıldığını gördüğümüz GT430’da arkada yer alan karbon kanat, araçta 250 kilogramlık bir yere basma kuvveti yaratıyor. Aracın aerodinamik yapısına katkı sağlayan bu parçalar havanın en uygun şekilde tahliye edilmesi için yan ve arkada geniş kanallarla destekleniyor.


İçeriye girdiğimizde yine Lotus’un bize hissettirdiği “Kokpiti tam bana göre yapmışlar” hissi hakim. Sparco‘nun yeni yarış koltuklarının kullanıldığı bu bölümde, deri ve alcantara parçalar standart olarak sunulurken isteyen kullanıcılara opsiyonel olarak titanyum seçenek de sunuluyor. Lotus, Evora GT430’da dikkatimizi çeken bir adımı daha atıyor. Standartta klasik yapısının bozulmaması için dokunmatik ekranlı bir eğlence sistemine yer vermeyen marka, uydu navigasyonu ve geri görüş kamerası gibi bütün bir paketi opsiyonel olarak satışa sunuyor.

Motor

Evora GT430’un güç ünitesinde Evora 410’da kullanılan 3.5 litrelik altı silindirli motorun iyileştirilmiş versiyonu var. Süperşarj destekli olan bu motor 30 beygirlik bir farkla toplamda 430 beygir güç ve 440 Nm tork değeri sunuyor. Bu değerlere hafif yapısı da katılında aracın 0’dan 100’e hızlanmasını 3,7 saniyede tamamlayabildiğini ve saatte maksimum 305 kilometre hıza erişebildiğini görüyoruz. Böylesine bir araçta olmazsa olmaz sürüş modlarını da atlamayan Lotus, yeni çekiş sistemine ek olarak Drive, Sport, Race ve Off sürüş modlarını kullanıcılara sunuyor. Hethel fabrikasındaki görüntüleriyle karşımızda duran GT430’un teslimatlarının 2018 içerisinde yapılacak.