Sadece elektrikli modeller satan bir marka olma yolunda emin adımlarla ilerleyen Honda, duyurduğu kapsamlı planla dikkat çekiyor.
Honda, Japonya’da elektrifikasyon sürecine yönelik gelişmeleri aktardığı bir basın toplantısı düzenledi. Toplantıda paylaşılan bilgiler doğrultusunda Honda, önümüzdeki 10 yıl içerisinde hem Ar-Ge harcamaları hem de farklı yatırımlar dahil olmak üzere elektrifikasyon sürecini hızlandırmak için elektrifikasyon ve yazılım teknolojileri alanına yaklaşık 40 milyar dolar tahsis edeceğini duyurdu. Honda’nın 2022 yılı için bütçelenen genel Ar-Ge harcamaları ise yaklaşık 65 milyar dolar olacak. onda, yaklaşık 343 milyon dolar yatırım ile tamamen katı pillerin üretimi için bir hat kuracak ve 2024 baharında üretimine başlama hedefiyle araştırmayı daha da hızlandıracak. Bu gelişmeler sonucunda Honda, 2030 yılına kadar yıllık 2 milyon adetten fazla üretim hacmine sahip 30 farklı EV modelini dünya çapında piyasaya sürmeyi planlıyor.
Motosikletler, otomobiller, güç ürünleri, dıştan takma motorlar ve uçaklar dahil olmak üzere yılda yaklaşık 30 milyon adet mobilite ürünün satışı ile dünyanın en büyük güç ünitesi üreticisi olan Honda, 2050 yılına kadar dahil olduğu tüm ürünler ve kurumsal faaliyetler için karbon nötrlüğü gerçekleştirmeyi ve karbon emisyonlarını ortadan kaldırmayı hedefene bu bugünkü duyuruda yer verdi. Marka bundan hareketle, yalnızca motorların akülerle değiştirilmesinin değil, çok yönlü ve çok boyutlu bir yaklaşımın gerekli olduğuna inanıyor. Otomobillerin elektrifikasyonunun yanı sıra değiştirilebilir pil ve hidrojen kullanımı da dahil olmak üzere Honda, müşterilerinin çeşitli ülke ve bölgelerdeki ürünleri nasıl kullandığına göre tüm mobilite ürünleri için çeşitli çözümler sunacak. Ayrıca, tüm bu unsurları birbirine bağlayan bağlantılı platform ile Honda, bir bütün olarak toplumun rahatlığını ve verimliliğini artıracak.
Honda, yeni elektrikli modellerini piyasaya sunmak için de özel planlamalar yapıldığını duyurdu. Şu andan itibaren 2020’lerin ikinci yarısına kadar Honda, her bölgenin pazar özelliklerine göre uyarlanmış ürünler sunacak. Kuzey Amerika Honda, 2024’te GM ile ortaklaşa geliştirilmekte olduğu iki orta ve bir büyük boyutlu EV modelini tanıtacak. Çin, 2027 yılına kadar toplam 10 yeni EV modeli tanıtırken; Japonya, 2024’ün başlarında ilk olarak 1 milyon yen fiyat aralığında ticari kullanımlı bir mini EV modelini piyasaya sürecek. Marka ardından, kişisel kullanımlı mini elektrikli modelleri de devreye almak istiyor.
Honda, 2026’da donanım platformu ile yazılım platformunu birleştiren bir EV platformu olan e: Architecture’ı temel almaya başlıyor. GM ile yapılan ittifak sayesinde, Kuzey Amerika’dan başlayarak 2027’de benzinle çalışan araçlar kadar rekabetçi olacak bir maliyet ve menzile sahip uygun fiyatlı elektriklilerin piyasaya sürülmesi ilk hedefler arasında. Bu girişimler aracılığıyla Honda, 2030 yılına kadar ticari amaçlı mini elektrikli araçlardan amiral gemisi sınıfı modellere kadar eksiksiz bir ürün yelpazesiyle dünya çapında 30 EV modelini piyasaya sürmeyi ve yılda 2 milyondan fazla üretim yapmayı planlıyor. Honda, EV üretim operasyonlarına özel olarak Çin’de Wuhan’ın yanı sıra Guangzhou’da bir EV tesisi kurmayı planlıyor. Ayrıca Kuzey Amerika’da da özel bir EV üretim hattı açılması düşünülüyor.
Yeni nesil HR-V tasarımı detaylandı