Ralli denildiği zaman akla gelen ilk isimlerden Ken Block, bu sefer Audi tarafından hazırlanan elektrikli araç Audi S1 Hoonitron ile gündemde.
Audi S1 Hoonitron, yukarıda da dediğimiz gibi sadece Ken Block için özel olarak hazırlanmış bir elektrikli yol canavarı. Gerçekten modern bir tasarımı bulunan araç, söylendiği kadarıyla halen prototip aşamasında yer alıyor. Bu açıdan üzerinde uzun zamandır çalışılan araç hakkında hemen hemen hiçbir teknik detay bulunmuyor.
Quattro temelinde dört tekerden çekiş sistemine sahip olacak araç, bu açıdan en az iki farklı elektrik motoru taşıyor ve bazı tahminlere göre en az 671 beygir (680 PS/500 kW) güç sunuyor. FIA onaylı tamamen karbon fiber gövde üstüne kurulan Audi S1 Hoonitron, aerodinamik olarak çok iyi bir seviyede yer alıyor.
Pikes Peak Hill Climb yarışında yer almış ikonik Sport Quattro S1‘den ilham alan model, Ken Block tarafından bir sonraki Gymkhana ya da elektrik özelinde verilen adıyla Elektrikhana içerisinde gözler önüne serilecek. Direkt olarak Almanya’da tasarlanan otomobil, bir elektrikli yarış aracında sürpriz olmayacağı üzere inanılmaz yüksek bir tork ve hızlanma performansı sunacak. Bu sayede Block’un bir sonraki şovu da oldukça keyifli olacak.
Pistlerdeki performansından çok nefes kesen otomobil şovları ile dikkat çeken Ken Block, biliyorsunuz yıllarca Ford ile çok yakın çalıştı. Bu açıdan ünlü ismin test etme şansı elde ettiği performans canavarlarından birisi de Ford imzalıydı. Daha spesifik olursak tamamen elektrikli ralli aracı Ford Fiesta ERX.
FIA’nın World Rallycross Project E serisi için hazırlanan bu 600 beygir gücündeki aracı aşağıda izleyebileceğiniz videoda test eden Block, modelin performansından inanılmaz etkilenmişti. Ford ile hazırladığı her araç sınırları zorlayan Ken Block, elektriğin “gerçek anlamda” nefes kesen anlık torkuna aşık olmuş gibi görünüyor. Vites değişimi olmadığı için sürekli olarak katlanan bir performans sergileyen Fiesta ERX, elektrikli olmasına rağmen bizce güzel de bir ses sahip.