ABD ambargosu altında büyük bir değişim gören Huawei, bugün önemli verilere ev sahipliği yapan 2021 faaliyet raporunu yayınlandı.
Bugün bir etkinlik düzenleyen Huawei, 2021 yılına ait finansal sonuçlarını, yayınladığı Faaliyet Raporu’yla beraber paylaştı. Firmadan bu konuda özet olarak şu açıklama geldi: “Geçtiğimiz yıl boyunca gerçekleştirdiği operasyonlarla 636,8 milyar Yuan (99,9 milyar dolar) gelir ve 113,7 milyar Yuan (17,8 milyar dolar) net kar elde eden Huawei, yıllık karını %75,9 oranında artırdı. Şirketin Ar-Ge harcamaları, 2021 yılında 142,7 milyar Yuan değerine (22,4 milyar dolar) ulaşarak, toplam gelirin %22,4’ünü oluşturdu. Bu sonuçlara göre şirket, son 10 yılda Ar-Ge için 845 milyar Yuan’dan (132,5 milyar dolar) fazla harcama yapmış oldu. Huawei, önümüzdeki dönemde de Ar-Ge yatırımlarını artırmayı planlıyor. “
Huawei’in Dönüşümlü CEO’larından Guo Ping, Huawei’in merkezinin bulunduğu Çin’in Şenzen kentinde konuyla ilgili bir toplantı düzenledi. Ping açıklamasında; “Performansımızın genel olarak tahminlerimize uygun olduğunu söyleyebilirim. Mobil operatörlerden sorumlu iş grubumuzda pozisyonumuzu korurken, kurumsal iş çözümlerinde ise istikrarlı yükselişimizi sürdürdük. Tüketici ürünlerinde yenilikçi çözümlerimizle fark yaratırken, ekosistemin hızlı gelişimine de birlikte tanıklık ediyoruz” dedi.
Şirketin CFO’su Meng Wanzhou ise konuşmasında; “2021’de azalan bazı gelirlere rağmen kar etme ve nakit akışı oluşturma özelindeki yeteneklerimizin arttığını görüyoruz. Artık belirsizliklerle başa çıkabilme konusunda daha başarılıyız. Kar oranındaki artışla birlikte, Huawei’in nakit akışı 2021’de önemli ölçüde artarak, 59,7 milyar yuan’a (9,4 milyar dolar) ulaştı. Mali sorumluluk oranının %57,8’e gerilemesi ile daha dayanıklı ve esnek bir yapıya ulaşmayı başardık” dedi.
Guo Ping konuşmasında, ayrıca şu ifadelere yer verdi. “Huawei; dijitalleşme, akıllı dönüşüm ve sıfır karbon salınımı amaçları çerçevesinde çalışmaya devam edecek. Yeteneğe, bilimsel araştırmaya ve yeniliğe dayalı mimari ve yazılımlarla, uzun vadeli rekabet gücümüzü artırmayı hedefliyoruz.”
Huawei’nin Türkiye’deki önemli isimlerinden Kaan Arlı’nın paylaşımına göre Huawei, Brand Finance 2022 raporuna göre, yıldan yıla yüzde 29 oranında büyüme ve 71,2 milyar dolar değer ile dünyanın en değerli elektronik markaları arasında 3. sıradaki yerini korumayı başardı.
Telefon pazarında geri sıralama düşmesine rağmen diğer alanda inanılmaz gelirler elde eden firma, bugün ayrıca Twitter’dan şu paylaşımı yaptı: “Zorlu dönemlerden geçsek de 2021 yılında da geleceğe yatırım yapmaktan vazgeçmedik. Yarınlara ışık tutan #BuildingForTomorrow videomuzu izleyin.”