Kerbal Space Program, kalbinde astronomi sevgisi barındıran bünyelere hitap eden bir oyun. Daha azına sahipseniz bu oyundan keyif almanız mümkün değil. Milyonlarca yıldızın parlaklığı ile şenlenmiş karanlık gökyüzüne baktığınızda ne kadar küçük olduğunuzu hissetmiyor ve bu devasa evrenin gizemlerini merak etmiyorsanız, Kerbal Space Program’ın başına oturduğunuzda 5 dakika bile keyifli zaman geçirmeniz mümkün olmayacaktır. İlk olarak bilmeniz gereken şey, bildiğimiz evrenin bir yansımasının Kerbal’de vücut bulduğu. Gezegenlerin telif haklarını mı alamadılar bilemiyoruz ancak, küçük yeşil insansı canlılar olan Kerballerin kendilerine has bir Kerbol sistemleri (Kerbol bildiğimiz Güneş) var. Kerbol etrafında dönen 7 gezegen (Moho, Eve, Kerbin, Duna, Dres, Jool ve Eeloo) ve bu gezegenlerin de etrafında dönen pek çok uydu var. Bizim gezegenimiz ise isminden de anlaşılabileceği üzere Kerbin. Dünya ile birebir aynı özelliklere sahip olan Kerbin üzerinde uzay mekiğimizi inşa ediyor ve sonucu belirsiz yolculuklara yelken açıyoruz. Aslına bakarsanız ilk birkaç saat boyunca gerçekleştireceğimiz yolculuklarının hepsinin sonucu bayağı belirli diyebiliriz: başarısızlık. Çünkü mekiğinizi başarılı bir şekilde atmosferin dışına çıkarıp bir yörüngeye oturtmak hiç de düşündüğünüz kadar kolay bir iş değil. Hele hele ekran görüntülerine bakıp, küçük yeşil tatlı yaratıkları görünce bunun çantada keklik bir oyun olduğunu zannettiyseniz çok büyük hayal kırıklığı yaşayacaksınız.
SOLUK MAVİ NOKTA
Kerbal Space Program zor, çok zor bir oyun. Mühendislik, matematik, fizik ve gökbilimi gerektiren, bizzat NASA’nın yapımına dahil olduğu bir simülasyon. Yani neyle karşılaşacağınızı önceden bilin ki, sonradan; “vay efendim LOG bize neler etti!” olmasın. Oyundaki ilk mücadeleniz uzay mekiğinizin parçalarını öğrenme üzerine olacak. Yakıt tankı, motorlar, iticiler, ısı engelleyiciler gibi sayısız kritik parçanın görevini ve size nasıl fayda sağlayacağını anlamanız gerekiyor. Bir parçanın hangi amaca hizmet ettiğini öğrendikten sonra ise asıl sorun olan çalışma prensibini çözme kısmı karşınıza çıkıyor. Bu prensipler; “Bu kadar yakıt tankı koyarsam, ulaşmam gereken hızı sağlayabilirim lakin ağırlık bana engel olacaktır” minvalinde basit kuramlardan, elinizde bilimsel hesap makinesiyle Delta-v hesaplamaları arasında boğulmaya kadar değişkenlik gösteriyor. Maalesef ki burada size astronomi ile ilgili bilimsel hesaplamaları anlatamayacağız. Yerimiz olmadığından değil, biz de bilmiyoruz çünkü. Oyunun eğitim kısmı size temel ihtiyaçlarınızı ve daha önce aşina olmadığınız pek çok terimi öğretiyor ancak oyunda “istediğinizi” yapabiliyor hale gelmek için aylarınızı heba etmeniz, bilimsel materyalleri okuyarak bu işin doğasını özümsemeniz gerekiyor. Kerbal Space Program’ın sadece bir oyun olmadığını belki şimdi daha iyi anlamışsınızdır.