Kia firmasının geçtiği yeni logosu “KN” sorunu ile gündemde

23 Kasım 2022 09:12

Dünyanın en büyük otomobil firmaları arasında yer alan Kia, geçtiğimiz dönemde logosunda ciddi bir değişik gerçekleştirdi.

Hyundai çatısı altında yer alan firmalardan Kia, logosunu değiştirerek güzel bir adım attı. Firmanın eski logosu gerçekten artık çağın dinamiklerine uymuyordu. Geçtiğimiz aylarda 2025 yılına kadar 11 yeni elektrikli model geliştireceğini açıklayan şirket, dönüşüm yolculuğuna yeni logo, yeni slogan ve yeni kurumsal kimlik çalışmalarıyla başlamıştı. Yapılan açıklamaya göre markanın yeni logosu, geleceğin ulaşım endüstrinde lider olma hedefini temsil ediyor. Yeni şirket logosunun tasarımı “simetri”, “ritim” ve “yükselen değer” olmak üzere üç kavrama dayanıyor. Logodaki simetri, müşterilerin ulaşım ihtiyaçlarının çevresel sorumlulukla karşılanmasını yansıtıyor.

Ancak bu gelecek hamlesi tam olarak anlaşılamıyor. Çünkü çoğu kişi yeni logoyu “Kia” olarak değil “KN” olarak okuyor. Hatta bu yüzden Google’daki “KN otomobil” aramalarının inanılmaz arttığı ortaya çıktı. Firmanın yeni araçları, özellikle elektrikli modelleri iddialı tasarımlarıyla çok ses getiriyor ancak hemen hemen kimse aracın hangi firmaya ait olduğunu anlayamıyor. Gerçekten sürece hâkim olmayan bir kişinin bu logoda “Kia” yazdığını anlaması gerçekten oldukça zor görünüyor. Özellikle uzaktan bakıldığı zaman yeni logodan marka belirlemek pek olası değil.

∗Şirketin eski ile yeni logosunu yan yana gösteren ve KN kelimesindeki arama artışı ile kafa karışıklığını gözler önüne seren ilk paylaşım

Şirket yeni logosu hakkında şunları da aktarmıştı: “Yeni logodaki ritim ise Kia’nın yenilenen ve yaratıcı enerjisiyle müşterilerin isteklerine göre hareket ederek sürekli değişen ruhunu somutlaştırıyor. Tek bir bağlantılı çizgi ile gösterilen yeni logodaki yükselen değer ise Kia’nın her temas noktasında müşterilere heyecan uyandıran bir deneyim sunma taahhüdünü simgeliyor.

Kia’nın yeni logosunun şirketin değişim ve inovasyon alanındaki kararlılığını temsil ettiğinin altını çizen Kia’nın Başkan ve CEO’su Ho Sung Song süreci şu sözlerle anlatmıştı: “Otomotiv endüstrisi son derece hızlı bir dönüşüm sürecinde. KIA proaktif bir şekilde bu değişiklikleri şekillendiriyor ve sürece uyum sağlıyor. Yeni logomuz, ulaşım ihtiyaçları geliştikçe müşterilerimizin ihtiyaçlarına uygun, yenilikçi çözümler sunma ve çalışanlarımızla birlikte hızla değişen bu endüstride karşılaştığımız zorlukların üstesinden gelme arzumuzu temsil ediyor.”

Kia logosundaki problem yanında bu da ilginizi çekebilir: Sony’den yeni PS5 oyun kumandası

Paylaş