Çok uzun zamandır testleri yapılan pickup modeli Kia Tasman, yakın zaman önce resmi olarak görücüye çıkarılmıştı.
Pazarda Toyota Hilux ve Ford Ranger gibi araçlarla mücadele edecek Kia Tasman, tasarımsal olarak herkese hitap etmiyor. Özellikle ön bölümüyle alakalı çok fazla tartışmanın yapıldığı araç, bir Kia yetkilisine göre tasarımsal açıdan eskiye nazaran daha az eleştiriliyor. Aracın tasarımına yavaş yavaş alışıldığını belirten yetkili, modelin canlı görüldüğü zaman daha fazla beğeni topladığını aktarıyor. İyi ya da kötü gören herkesin dikkatini çeken arazi aracı için benzinli ve dizel motor seçenekleri sunuluyor. Turbo destekli 2,5 litrelik benzinli motor 277 beygir güç ve 421 Nm tork üretirken, 2,2 litrelik turbo dizel motor ile 207 beygir güç ve 441 Nm tork sağlanıyor. Bu motorlar Tasman’ı 0’dan 100 km/s hıza sırasıyla 8,5 ve 10,4 saniyede çıkarabiliyor. Her iki motor da sekiz vitesli otomatik şanzımanla alınabiliyor ve aynı zamanda dizel versiyon için altı vitesli manuel şanzıman da sunuluyor. Tüm versiyonları en üstte dört çeker olarak hazırlayan Kia, araçta üç farklı ekranın (12,3 inç – 5 inç – 12,3 inç boyutlarında) yan yana getirildiği modern bir konsola yer veriyor. Fiziksel tuşların eksik edilmediği konsolda, iki farklı akıllı telefon aynı anda kablosuz olarak şarj edilebiliyor. Tek ve çift kabinli versiyonlarda alınabilecek Tasman, ilk aşamada Avustralya, Güney Kore ve Afrika gibi bölgelerde satılacak.