Harika bir projeye sahip olup sermayesi olmayanların imdadına koşan kitlesel fonlama sitelerinin artık büyük firmalar tarafından da sıklıkla kullanılığı bir gerçek. En popülerlerinden biri olan Kickstarter da bugüne kadar aldığı toplam bağış miktarıyla artık kitlesel fonlamanın iyiden iyiye hayatımıza yerleştiğinin bir kanıtı.
2009’dan beri varlığını sürdüren Kickstarter dün 11 Ekim’de toplamda 2 milyar dolarlık bağış barajını aştığını açıkladı. Hazırladığı grafikte 3 Mart 2014’e kadar 1 milyar dolar barajını anca aştığı görülen internet sitesi son 19 ayda hızlı bir yükselişle artık girişimciler için geçerli bir sermaye kaynağı olduğunu kanıtlıyor. Yaklaşık 9,5 milyon insandan bağış alan Kickstarter’da yaklaşık 3 milyon kullanıcı iki ila beş proje arasında bağış yapmış. Herhangi bir ödül almaksızın yapılan bağışlar ise 100 milyon doların üzerinde.
Bağış bekleyen proje kategori sıralaması ise oldukça ilginç. Buna göre Kickstarter’da en fazla film ve video projeleri açılıyor. Sonra müzik, yayın, oyun ve sanat geliyor. Teknoloji ise altıncı sırada. Tabii her kategorinin en az 5 milyon bağış topladığını da belirtmekte fayda var. Film ve video alanında çok fazla proje açılmış olsa da en çok bağış toplayan projelerin oyun ve teknoloji alanında olduğunu belirtelim.