Butik İtalyan üretici Kimera Automobili tarafından sınırlı üretimle sunulacak Kimera EVO37, Lancia’nın klasik genlerini modern altyapıyla harmanlıyor.
Audi’nin WRC’de Quattro krallığına baş kaldıran son arkadan itişli olan Lancia 037, motor sporları tarihe adını yazdıran otomobiller arasında. Eski günlerini arayan İtalyan üreticinin, bugün hala unutulmazları arasında yer alan 037’nin arkasındaki bu hikayeyi günümüzdeki yeni oluşumuna yansıtmasını şimdilik temenni etmekten başka şansımız yok. İtalya merkezli butik üreticiler ise son yıllarda Lancia’dan beklenilen hamleleri yapmakla meşgul. Automobili Amos‘un Delta Integrale hamlesi sonrasında şimdi de bir başka isim olan Kimera Automobili, 037’yi günümüz dünyasıyla tekrar buluşturuyor. Kimera EVO37 adıyla satışa sunulacak olan projenin üretimi adıyla paralel olarak 37 adetle sınırlandırılacak.
Kimera ekibinin nihai sonuç olarak karşımıza çıkarttığı EVO37’de orijinal dinamiklere olan bağlılığı dış tasarımda çok net bir şekilde görebiliyoruz. Buradaki klasik esinti altyapı ve motordaki geliştirmelerle güzel bir bütünlük vadediyor. Otomobilin kaputunun altında orijinal versiyonda olduğu gibi dört silindirli makine konumlandırılıyor. 2,1 litre hacmindeki bu motorun Fiat grubunun efsane ismi Claudio Lombardi’nin tavsiyeleriyle revize edildiğini görüyoruz. Turbo ile birlikte yapılan geliştirmelerle birlikte ortaya 500 beygir güç ve 550 Nm tork üreten heyecan verici bir makine çıkartılmış durumda. Bu değerler yine orijinal otomobilde olduğu gibi arka tekerlekler üzerinden manuel şanzıman kombinasyonuyla yere aktarılıyor.
Ferrari Roma