CEO Herald Kruger’in yeni jenerasyon elektrikli modellerle birlikte menzil konusunda ciddi bir iyileşmenin geleceğini duyurması, beraberinde BMW i4’ün ilk resmi teknik değerini de öğrenmemize vesile oldu.
BMW’nin elektrikli otomobillerindeki yelpazeyi genişletmek adına seferberlik niteliğinde başlatacağı yeni model hücumu için 2020 yılı çok kritik bir dönemeç olacak. Cenevre Otomobil Fuarı’nda markanın önemli isimlerinin açıklamalarıyla resmi duyurusu yapılan i4‘ün, iVision Dynamic konseptinin seri üretim hali olarak satışa sunulacağını sizlerle paylaşmıştık. CEO Herald Krger tarafından ilk detayları verilen yeni modelle ilgili bugün itibarıyla ortaya çıkan menzil açıklamaları, halihazırda yer yer eleştirilen rakamların artık akıllarda şüphe bırakmayacak seviyeye çekileceğine işaret ediyor. Okların kısa vadede gösterdiği bu değişimin odak noktasında ise yeni i4 olacak.
2020 yılında satışa sunmaya planladıkları i4 ile birlikte beşinci jenerasyon eDrive sisteminin devreye gireceğini söyleyen Kruger; “Yaklaşan bu dönemden itibaren elektrikli araçlarımızda önemli güç ve menzil artışları bizleri bekliyor. Model ve paketlere göre değişmekle birlikte en az 550 en fazla 700 kilometrelik değerleri tek şarjla yakalamak mümkün olacak.” diyerek bunun ilk olarak yeni BMW i4’te asfalta çıkacağını ifade etti. Eğer dile getirildiği gibi 700 kilometreyi bulan bir şarj değeri sunulursa, kullanıcıların kendilerine sürekli “En son ne zaman şarja takmıştık?” sorusunu yöneltmek durumunda kalacağını da ön görebiliriz. Tasarım itibarıyla ufak değişimler olsa da iVision Dynamics’e büyük oranda benzeyecek olan i4’ün şimdiden meydana getirdiği beklentileri ne denli karşılayacağını hep birlikte göreceğiz.