Apple CEO’su Tim Cook, Google ve Facebook’u işaret ederek çoğu teknoloji şirketinin para kazanmak uğruna kullanıcıların kişisel bilgilerini suistimal ettiğini ifade etmişti. Bu konuda Tim Cook’tan ziyade asıl kullanıcıların ne düşündüğünü gösteren bir çalışma yapıldı. Sonuca bakılırsa kullanıcılar istemese de kişisel bilgilerini vermekten çekinmiyor.
Pensilvanya Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmaya göre; evet, kullanıcılar aşırı kişisel bilgi isteyen uygulama ve servislerden memnun değiller. Ancak bunun karşılığında hizmet alacaklarını bildikleri için mecburi de olsa bilgilerini vermekte bir sakınca görmüyorlar. Üstelik kullanıcılar, şirketlerin o bilgileri istediği gibi kullanabileceklerinin farkında olmasına rağmen böyle hissediyor. Ancak araştırmaya katılan kullanıcıların yarısından çoğu, şirketlerin “daha iyi bir alışveriş deneyimi” adına bilgileri reklam amacıyla kullanmalarını yanlış buluyor.
Amerika’da yapılan bu araştırma aslında hepimiz için geçerli. Artık hangi uygulamanın hangi bilgilere erişim izni istediğine bile bakmadan şartları kabul ediyoruz. Kullanıcı sözleşmesi okumayı zaten uzun zaman önce bırakmıştık.