Ürün gamında önemli bir dönüşümün arifesinde olan Renault, yeni logo üzerinden marka kimliğini de buna paralel olarak modernize etmeye hazır.
Son yıllarda elektrik dönüşümleriyle gündeme gelen otomobil üreticileri, altyapıdaki bu modern adımları marka kimliklerini güncelleyerek destekliyor. Son olarak Peugeot cephesinden gelen yeni logo adımları yakın geçmişte Volkswagen, Nissan ve Lotus gibi isimler de dahil olmuştu. 2021 Ocak itibarıyla önümüzdeki 5 yıl içerisinde radikal adımları içeren planlar açıklayan Renault cephesi de bu furyaya dahil olan son isim konumunda. 90’lı yılların ilk dönemlerinden itibaren günümüze kadar uzanan 3D logosunu revize eden Fransız üretici, tıpkı Peugeot’da olduğu gibi çözümü kendi köklerinde buldu. İlk olarak Renault 5 prototipinde gösterimi yapılan yeni logo, 1972 yılında kullanılan versiyonun modernize edilmiş dinamikleriyle ortaya çıkıyor.
Markanın içerisinde bulunduğu bu dönüşümde kilit rol üstlenen isimlerden birisi olan Tasarım Direktörü Gilles Vidal, logo güncelleme hamlesi konusunda dikkat çeken açıklamalarda bulundu. Fransız üreticinin klasik modellerini elektrik olarak hayata döndürme fikriyle ortaya çıkan retroya dönüş fikrinin bu kapsamda başarılı şekilde logoya yansıdığı düşünülüyor. Nitekim Vidal de, 5 Prototype ile gösterime çıkarttıkları logodan fazlasıyla olumlu geri dönüşler aldıklarını ve bunun seri üretime taşınması konusunda kendilerini daha da istekli hale getirdiklerini ifade ediyor. Başarılı tasarımcı açıklamalarında yeni logonun 2022 yılından itibaren kullanıma başlanacağını da belirtiyor. Logoyu konsept formuyla üzerinde taşıyan ilk model konumunda olan 5 Prototype’ın 2023 yılında üretime taşınacağını düşündüğümüzde, halihazırda satışta olan modellerin daha önce bu değişimden nasibini alacağını da söyleyebiliriz. 2024 yılından itibarense tüm Renault otomobilleri yeni logoyu taşıyacak.