Kodo “kılıcını” keskinleştirdi: 2017 Mazda CX-5
Mazda, 2017 CX-5’i Los Angeles Otomobil Fuarı kapsamında tüm dünyanın karşısına çıkardı.
Mazda’nın Ekim ayının sonunda “üstü kapalı” bir şekilde olsa da ilk görsellerini yayınladığı CX-5, Los Angeles’ta o örtüsünü kaldırarak nihayet karşımıza çıktı. Kodo ruhunun “gençleşmiş” haliyle karşımıza çıkan CX-5, Mazda’nın diğer modellerinde de yer verdiği bu tasarım dilinin yeni halini karşımıza çıkarıyor. Mazda, Japon otomobilleri arasında premium seviyede diyebileceğimiz bir üretici olmasına rağmen pek değeri bilinen bir marka değil maalesef. Mazda oluşan algıyı kırmak adına karakteristik tasarımı Kodo’yu kullanıcılara buluşturmuş, fena da sayılmayacak bir ivmeyi yakalamayı başarmıştı. İşte Kodo tasarımın dilinin en yeni üyesi olan yeni nesil CX-5.
Kodo’yu Hissetmek
Hali hazırda fazlasıyla çekici olan Kodo tasarımını 2017 CX-5 ile birlikte çok daha dinamik, keskin bir şekilde daha yoğun hissediyoruz. Tasarım dilinin en büyük ögelerinden olan ön ızgarada ciddi bir makyaj söz konusu. 2017 CX-5’te ızgaranın daha geniş ve etrafında yer alana metalik çizginin çok daha belirgin bir şekilde kullanıldığını görüyoruz. Yeni nesil CX-5’te ışıklandırmalara da ayrı bir parantez açmak gerekiyor. Otomobile bu “keskin” havayı katan belkide en önemli dış tasarım elemanı olan ışıklandırmalar tabiri caizse çok daha fit ve net çizgiler şeklinde tasarlanmış. CX-5’in arka tarafına baktığımızda ön taraftaki bu fitliğin arka tarafta da devam ettiğini görüyoruz. Mazda, 2017 CX-5’in arka stop ve plastik difizöründe daha net ve kısa çizgilere yer veriyor. Modelin sportifliğini tamamlayan tamponlarla birlikte Mazda’nın Kırmızı Kristal Ruhu adını verdiği yeni renk seçeneği tüm bu bütünlüğe son noktayı koyan dış tasarım elemanı olarak karşımızda duruyor.
Bir dakika, bu CX-9 değil mi?
Mazda, kullanıcılarına SUV segmentindeki ailenin en büyük modeli olan CX-9‘un deneyimini CX-5’te de yaşatma konusunda bir hayli kararlı. “Kendimi CX-9’da hissediyorum derseniz, sizi suçlayamayız.” diyen Mazda yetkilileri, CX-9’da yer verilen yeni nesil tasarım ve donanım ögelerine CX-5’te de yer veriyor. 2017 CX-5’in içerisine girdiğimizde ilk olarak karşımıza Mazda’nın yine CX-9’da yer verdiği yeni nesil üç kollu sportif direksiyonla karşılaşıyoruz. Bununla birlikte klima düğmeleri, konsol üzerindeki tuşlar, vites göstergeleri, start/stop düğmesi, renkli head-up display, 10 hoparlörlü Bose ses sistemi ve 4.6 inç boyutundaki TFT LCD multimedya ekranı, dış tasarımda karşılaştığımız şık tasarımın bizi iç tasarımda da adeta kucaklamasını sağlıyor. Kullanıcılar yeni CX-5’in iç tasarımında beyaz ve siyah deri ile birlikte siyah kumaş döşeme seçeneklerinden birine sahip olabilecek.
Rakamlar Asla Yalan Söylemez
Mazda’nın, 2017 CX-5’in sportifliğini sadece tasarım hatlarındaki düzenlemeyle sınırlı tutmadığını görüyoruz. Baktığımızda Mazda’nın yeni CX-5’in A sütununda 35 mm‘lik yani yaklaşık 3,5 cm’lik bir geri konumlandırma yaptığını görüyoruz. Buda aracın daha sportif ve bütünsel görünmesinde fazlasıyla etken olan bir rakamsal değer olarak karşımıza çıkıyor. Rakamsal diyince elbette yeni CX-5’in altyapı değişikliklerine de bakmamız gerekiyor. Burada yeni Cx-5’in total bazda 4,5 metrenin üzerinde yaklaşık 4.550 mm uzunluğa, 1.840 mm genişliğe sahip olduğunu görüyoruz. Bu söylediğimiz değerler eski jenerasyonla hemen hemen aynı değerler olarak karşımıza çıkıyor. Yeni nesildeki en büyük değişiklikse yükseklik kısmında. Baktığımızda 2017 Mazda CX-5’in eski nesline göre 20 mm‘lik bir değer artışıyla 1.690 mm gibi bir yüksekliğe sahip olduğunu görüyoruz. Son olarak aks mesafesine baktığımızda da yine eski nesil CX-5 ile aynı değer olan 2.700 mm karşımıza çıkıyor. Mazda, yeni nesil CX-5’te yer alan yapısal en büyük değişikliğin karoser ve iskelet güçlendirmelerinde olduğunun altını çiziyor. Yeni CX-5’in eski nesline göre yüzde 15‘lik bir oranda daha güçlü ve güvenli bir altyapıya sahip olduğunu da belirtmekte fayda var.
Standart Motorlar
2017 CX-5’in kaputunun altında eski jenerasyonda yer verilen dizel ve benzinli ünitelerde herhangi bir değişiklik bulunmuyor. 2.0 litrelik benzinli SkyActiv-G ve 2.2 litrelik dizel SkyActiv-D motor seçenekleri ülkemizde sunulmaya devam edilecek. Dört tekerlekten çekiş altyapısına sahip olan CX-5’te kullanıcılar 6 ileri manuel veya 6 ileri otomatik şanzıman seçeneklerinden birini seçerek yeni CX-5’te sahip olabilecek. Mazda’nın tamamen daha kaliteli bir sürüş deneyimi sunmak adına geliştirdiği G-Vectoring (GVC) sistemi, Trafik İşaretleri Algılama Sistemi, Mazda Aktif Cruise Kontrol gibi sistemler yeni nesil CX-5’te yer alacak olan teknik elemanlar arasında yer alıyor. Mazda, Los Angeles Otomobil Fuarı’nın ardından yeni nesil CX-5’i 120 ülkede satışa sunmaya hazırlanıyor.
İlginizi çekebilir
Mazda, 2017 CX-3 ve 2 Serisi’ni en yeni “teknolojik silahı” ile donatacak