Salgının merkez üssü haline gelen Avrupa pazarı, otomobil satışlarında son yılların en düşük verilerini görerek ciddi yara almış durumda.
Koronavirüs salgınının otomobil pazarına olan etkilerinin ne denli geniş kapsamlı olduğuna sık sık yer veriyoruz. Türkiye’de de kendisini yavaş yavaş hissettirmeye başlayan bu etkinin satış adetleri bazında özellikle mart-nisan itibarıyla çok daha sert olması bekleniyor. İtalya ve İspanya’nın vaka sayısı ve can kaybında başı çektiği Avrupa pazarı ise, virüs ile daha uzun süredir muhattap olmasından ötürü bu etkiyi geçtiğimiz aylarda hissetmeye başladı. Salgının önüne geçilmesi adına yürürlüğe alınan genel karantina uygulamaları da şüphesiz buradaki etkinin temel kaynakları arasında. Nitekim Avrupa Serbest Ticaret Birliği, AB ülkelerinde sadece 853.077 adetlik yeni satış gerçekleştiğini açıkladı.
Rakamlar genel olarak düşerken, bazı pazarlar diğerlerinden daha fazla etkilendi. Salgının en çok etkilediği Avrupa ülkelerinden birisi olan İtalya’da satışların Mart ayında yüzde 85 azaldığını görüyorzuz. Bu rakam Almanya’da yüzde 38, İngiltere’de yüzde 44, Fransa’da yüzde 72 ve İspanya’da yüzde 69 oldu. Volkswagen, Fiat, Renault ve PSA gibi gruplarda yüzde 74, yüzde 64 ve yüzde 67 gibi devasa kayıplar kaydedildi. VW grubu satışları yüzde 44, BMW Grubu yüzde 40, Mercedes Daimler’in ise yüzde 41 pazar kaynı dikkat çekiyor.