Araştırma şirketi App Annie, App Store (iOS) ve Google Play Store‘a (Android) yapılan harcamaların bu yılın ilk çeyreğinde 32 milyar dolara ulaştığını belirtti.
Bir önceki çeyrekle kıyaslandığında satışların yüzde 40 arttığı ifade ediliyor. App Store’daki harcamın 21 milyar doları bulduğu, Google Play Store’da yapılan harcamaların ise 11 milyar doları bulduğu söyleniyor. Uygulamalara olan artışın sebebi ise tüm dünyada etkisini sürdüren koronavirüs. Pek çok kişi salgın sırasında evde kaldığı için akıllı telefonlardaki uygulamaları daha fazla kullandığı söyleniyor. Oyuncuların bu yılın ilk çeyreğinde Google Play Store’da 9 milyar dolar, iOS’te ise 13 milyar dolar harcadıkları ifade ediliyor. Google Play Store’daki artışın yüzde 35, iOS platformundaki artışın ise yüzde 30 olduğu söyleniyor. Bu yılın ilk çeyreğinde her hafta yaklaşık bir milyar oyun indirildiğinin de altı çiziliyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
iOS ve Android uygulamalarında hangi kategorilere talep arttı?
COVID-19 sayesinde belirli uygulama kategorilerinin diğerlerinden daha fazla yüklendiği ifade ediliyor. Google Play Store’da Oyunlar, Sosyal ve Eğlence kategorilerindeki uygulama indirme rakamlarının bir önceki yıldan çok daha yüksek olduğu dile getiriliyor. iOS’te gelirin en çok Oyunlar, Fotoğraf/Video ve Eğlence kategorileri sayesinde sağlandığı söyleniyor. Google Play Store’a bakıldığında ise Sosyal ve Finans uygulamalarındaki artış göze çarpıyor. Kullanıcıların Google Play Store üzerinden hava durumu ve buluşma uygulamaları indirdikleri ifade ediliyor.