reklamı kapat

POPÜLER

otomobil fabrikaları

Koronavirüs, Türk otomotiv sektörü için bir fırsat mı?

Koronavirüs salgını sebebi ile Çin kaynaklı tedarik sorunları yaşayan otomotiv şirketleri gözünü Türkiye’ye dikti. Yetkililer konu ile ilgili kritik açıklamalarda bulundu.

Bildiğiniz gibi koronavirüs salgını tüm dünya ticaretini adeta çökertme noktasına getirdi. Özellikle salgının daha yoğun olduğu zamanlarda Çin’de bütün fabrikalar üretimlerini kesti. Bununla beraber lojistik ve tedarik zincirleri de sekteye uğradı. Rusya veya Avrupa’da fabrikaları olan otomotiv devleri, Çin’den üretim için gerekli tedariği sağlayamadığı için zor günler geçirdi. Çin, salgını kontrol altına aldığını da söyle de bahsettiğimiz durumlar tam olarak düzelmedi. Hal böyle olunca otomobil üreticileri daha güvenli bir liman arayışına girdi. Gelen son açıklamalara göre de bu limanın Türkiye olabileceği konuşuluyor. Tedarik üstlerinin Türkiye’ye kaydırılması büyük bir gelir kapısı açabilir.

Türk otomotiv sektörü için bir fırsat mı söz konusu?

Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Alper Kanca ve Başkan Yardımcısı Kemal Yazıcı konu ile ilgili; “2 aydır Çin’den haber alamayan şirketler var. Şimdi otomotiv üreticilerine daha yakın, daha güvenilir, daha kısa mesafelerdeki tedarikçiler tercih edilecek. Bunlarla daha fazla iş yapılacak. Bu krizin belki en fazla etkisi bu yerelleşmede olacak. Çin yerine Türkiye’ye yönelme olacak. Şimdi parça tedarikçilerinde yavaş yavaş üretim için geri dönüşler başlıyor. Türkiye’de üreticilerin az bir kısmı üretime yeniden başladı, geriye kalan önemli bir kısmı da önümüzdeki günlerde başlayacağını açıkladı. Otomotiv üretimi açısından bakıldığında, Nisan ayındaki kapasite kullanım oranı yüzde 20 civarında gözüküyor. Bunun, Mayıs’tan başlayarak, Eylül’e kadarki dönemde yüzde 60’tan 85’e kadar çıkacağını öngörüyoruz” ifadelerini kullandı.

İlginizi Çekebilir

Citroen’in dikkat çeken en yeni modeli 2020 C3

İLGİLİ HABERLER