695 Biposto’nun kilit altyapı desteğiyle yoluna devam eden 2019 Abarth 595 serisi, elde ettiği değişimlerle dinamizm ve sürüş deneyimini bir seviye üste taşıyabilir.
2019 model yılı güncellemesi konusunda kartlarını peşi sıra açmaya devam eden FIAT, 500X ve 124 Spider‘ın ardından rotasını ateşli hatcback ailesine çevirdi. Abarth’ın dahil olduğu ve 500 ailesinin performans limitlerinin zorlandığı 595 serisini yenileme kapsamında ele alan mühendisler, bizleri fantastik renk seçenekleri ve elden geçirilmiş mekanik parçalarla buluşturuyor. Gövde tipi olarak yarım Convertible ve standart hatcback olarak yoluna devam eden 595’te karakteristik güçlenmenin de varlığı göz artı edilemeyecek seviyelerde. Özellikle tamponlarda yapılan “dişli” çalışmaların verdiği bu sonuç, küçük canavarımızı daha da arzulanan bir nesne haline getirmiş durumda.
Meraklılarının hemen hatırlayabileceği üzere Abarth 595 ailesinin kaputunun altında 1,4 litre hacimli turbo beslemeli bir makine yer alıyor. Giriş seviyesindeki versiyonda 143 beygir gibi bir güç üreten bu makine 5 ileri değerli manuel şanzımanla kombin edilmekte. Bu kombinasyonla birlikte 0’dan 100’e hızlanmasını 8 saniyenin altında tamamlayan 595’te çok ciddi nitelikte bir değişimin var olmadığını söyleyebiliriz. Ailenin bir üst noktasını temsil eden ve işleri biraz daha karıştıran Trofeo modeli yapılan değişimlerle birlikte 160 beygire merdiven dayamış durumda. 7,5 sayinelik 0-100 değeri bulunan bu modeli yaklaşık 165 beygir güce sahip olan Turismo versiyonu takip ediyor.
595 merdivenlerinin zirvesi ise her zaman olduğu gibi Competizione‘ye emanet. 180 beygirlik güç ve 6,7 saniyelik 0-100 değeriyle asfalt macerasına devam eden otomobilin en önemli detaylarından birisi kral konumunda olan 695 Biposto‘dan ödünç aldığı mekanik kilitli diferansiyel. “Adrenalin Grisi” renk seçeneği, Sabelt koltukları, Brembo fren kaliperleri, Monza egzoz sistemi ve Koni süspansiyonları da bu canavarın özgünlüğünü artıran parçalar arasında.