2024 yılında yepyeni bir jenerasyona kavuşacak olan Lada Niva, üzerine geliştirileceği altyapı üzerinden bize mesajlar veriyor.
Renault Grubu’nun geride bıraktığımız gün gerçekleştirdiği kısa vadeli planlama duyurusu odaklı etkinlik pek çok sürprizi de beraberinde getirdi. Marka tarihinde önemli bir yeri olan R5’in elektrikli olarak geri dönmesiyle başlayan hararetli duyurular arasında en büyük ilgiyi toplayanların başında Lada Niva vardı. Grubun Rusya ayağının parçası olan AVTOVAZ’ın içerisinde yer aldığı duyuruyla birlikte Niva için 44 yıl sonra yeni neslin geleceğini öğrendik. Eğer her şey planladığı gibi giderse bu aracı 2204 yılında asfaltta göreceğiz ki bu da aracın 47 yıl sonra yeni nesline kavuşması demek. Peki yeni nesil Niva ile birlikte bizleri nasıl bir teknik nitelik reçetesi bekliyor?
Niva’nın yeni nesliyle ilgili resmi duyuru ile birlikte bilinen en nitelikli parça, Renault dışında Dacia, Mitsubishi ve Nissan’ın da kullandığı CMF-B platformunun üzerine geliştirileceği oldu. Bu ipucu da her ne kadar marka bir şey açıklamasa da, teknik bazda bazı çerçeveleri çizmemize olanak tanıyor. CMF-B platformuyla ilk tanışma tarihimiz bizi 2019’da götürüyor. Halihazırda satışta olan beşinci nesil Clio, bu altyapının kullanıldığı ilk model olarak karşımıza çıktı. Clio dışında yeni Captur, Arkana ve Nissan Juke gibi modellerin de bu platform üzerine geliştirildiğini biliyoruz. CMF-B, Renault grubu için satış adedi en yüksek modellerin merkezini oluşturmasından ötürü hayati önem arz ediyor. Nitekim marka planlamasına baktığımızda, 2022 yılına gelindiğinde Clio’nun da içerisinde bulunduğu 4,6 milyon aracın bu platform üzerine geliştirileceğini görüyoruz. Yine 2022’de tüm grubun yüzde 70, Renault’nun ise yüzde 80 oranındaki aracı CMF platformu üzerine geliştirilecek.
Niva için bu zamana kadar yapılan en büyük eleştirinin merkezinde motor bölümü var. Bir anlamda dış ve iç tasarımın yenilenmemesini kabul eden kullanıcılar, günümüz standartlarından çok uzak 83 beygir güç üreten 1,7 litrelik motordan kelimenin tam anlamıyla bıkmış durumda. Neyse ki yeni nesille birlikte bu motora da artık veda ediyoruz. CMF-B platformu, hibrit entegrasyonuna izin veren modern yapısıyla Niva’ya modern bir deneyim kazandıracak.
CMF-B platformunu kullanan yeni Renault Clio’ya baktığımızda kaputunun altında 0,9 ve 1,3 litrelik benzinli ile 1.5 litre dizel motor seçeneklerinin sunulduğunu görüyoruz. Atmosferik versiyonun 72 beygirlik değerinden başlayıp, 1,3 litre benzinlinin turbo desteğiyle 130 beygire kadar uzandığı geniş bir güç yelpazesi bu noktada karşımıza çıkıyor. Clio’nun hibrit versiyonunda ise 140 beygirlik kombinasyonla gelen 1,6 litre motorlu mild-hybrid sistem mevcut.