Markanın geleceğini temsil eden Lamborghini Terzo Millennio motor teknolojisinden gövdesine kadar mühendisliğin sınırlarının nereye dayandığını gösteriyor.
Lamborghini’nin ipucu niteliğindeki ilk paylaşımıyla geçtiğimiz hafta sonu bir mesaj verildi. Markanın geleceğiyle ilgili önemli bilgiler barındıran bu mesajda yeni bir otomobilin doğuşuna şahit olacağımızı öğrendik. Bugünse kızgın boğanın Aventador’un ardından şekillecek bu modeline konsept formuyla ilk kez şahit oluyoruz; Terzo Milennio! Amiral niteliğindeki modellerinde kullandığı inanılmaz keskin tasarım dilinden gelecekte de taviz vermeyeceğini kanıtlayan Lambo, Terzo Millennnio’nun hayata geçirilmesi sürecinde MIT (Massachusetts Institute of Technology) ile ortaklığa gitmeyi tercih etmiş. “Üçüncü Milenyum” anlamına gelen konsept bizim gözümüzdeyse vahşiliğin somut karşılıklarından bir tanesi.
Lamborghini CEO’su Stefano Domenicali‘nin “Superspor otomobil tarihinde yeni ve önemli bir sayfa” olarak nitelendirdiği Terzo Millennio, markanın tasarım felsefesi açısından da fazlasıyla önemli. MIT ile yapılan ortaklıkta ileri düzey enerji depolama sistemleri geliştirilmesi ve malzeme mühendisliği açısından önemli adımlar atıldı. Kimya Bölümü’nden Profesör Mircea Dinca ve Makine Mühendisliği Bölümü’nden Anastasios John Hart, Lamborghini’nin Ar-Ge uzmanlarıyla bir araya gelerek Terzo Millennnio’nun ultra hafif gövdesi ve aerodinamik yapısı üzerinde çalıştı. Gövde ve altyapıda karbon fiber parçalardan faydalanan ekip güç değerleriyle ilgiliyse herhangi bir bilgi paylaşmadı. Lakin bu bölümdeki ana hedefin dört tekerleğin tamamına dağıtılan gücü aynı zamanda iletmek ve kinetik enerji yoluyla etkin bir rejenerasyon elde etmek olduğu yapılan açıklamalarda kendisine yer buldu. Bu da tabii ki elektrikli olacak olan bu canavar için daha uzun bir pil ömrü anlamına geliyor. Bu geri kazanımın en dikkat çeken noktalarından bir tanesi de gövde panellerinin bile enerji geri kazanımına yardım edebiliyor olması.