Lamborghini elektriğe geçiş planını detaylandırdı; işte bilinmesi gerekenler

24 Ocak 2022 20:04

Elektrifikasyon planlamasını hibrit modeller üzerinden kademeli olarak gerçekleştirlecek olan Lamborghini, 2028’i işaret ediyor.

Otomotiv dünyasının hemen her alanıyla içerisinde bulunduğu elektrifikasyon dönüşümü, marka bazında en alttan en üste geçiş aşamalarıyla bizi bekliyor. 2030 yılında pek çok üreticinin sadece elektrikli modeller satacağı oluşumlar haline geleceği bu adımların süper spor segmentindeki yansımaları da çözüme kavuşuyor. Tıpkı SUV model üretiminde olduğu gibi tarihlerinde ilk niteliğinde adımları getirecek olan planlamaların detayları bu kez Lamborghini cephesinden geldi. 2021 yılını rekor satışlarla kapatan “Kızgın Boğa” için tam elektrikli modellere geçiş öncesi ürün gamında hibrit versiyonlar birbirini izleyecek. Bu noktada bizi ilk olarak ailenin amiral gemisi olan Aventador bekliyor.

Lamborghini elektrifikasyon planından öne çıkanlar

2023 yılında ürün gamına ekleyeceği hibrit Aventador ile yeni döneme giriş yapacağını gördüğümüz “Lambo”, 2024 yılında da satışlarda başı çeken SUV modeli Urus’un hibrit versiyonunu sunucak. 2025 yılında ise benzer formülün giriş seviyesinde konumlanan Huracan’a uygulanacağını görüyoruz. İtalya merkezli efsanenin tamamen elektrikli ilk modeli için de artık masada net bir tarih var. Marka CEO Stephan Winkelmann’ın da doğruladığı planlamalar kapsamında 2028 yılında, Lamborghini imzalı ilk elektrikli süper otomobili yollarda görmeye başlayacağız.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Bu planlama kapsamında, 2023 itibarıyla 60. yılını kutlayacak olan markanın kendi tarihinde not edeceği bir dönem bizi bekliyor. 2025 yılından itibaren ürün gamında sadece hibrit modeller olacak Lamborghini için 2022 yılı da sadece benzinli motorun kullanıldığı 59 yıllık dönemin sonu olarak kayıtlara geçecek. 2025 yılındaki hibrit ürün gamıyla birlikte karbon emisyon salınımını en yaz yüzde 50 oranında geri çekmeyi planlayan Lamborghini’nin yeni limitlere entegrasyonu da bu şekilde sürdürülmüş olacak. CEO Stephan Winkelmann’ın emisyon standartlarının yakalanması için bu süreçte V6 gibi daha kompakt motorlara yönlenme konusunu da asla düşünmediklerini net şekilde ifade etmesi dikkat çekiyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Paylaş