Markanın ilk hibrit otomobili olan Lamborghini Revuelto, görünüşe göre müşteri tarafında kısa sürede kabul görmüş durumda.
Aventador’un ardından Lamborghini krallığının yeni amirali olarak sokaklara çıkmaya hazırlanan Revuelto, beraberinde getireceği altyapıyla marka için de ilk niteliği taşıyacak. V12 efsanesinin ilk kez elektrikli ünitelerle bir araya getirilerek hibrit kombinasyonun sunulacağı modelin tanıtımı üzerinden yaklaşık iki hafta geçti. Bu kısa sürede kaygıların aksine kullanıcıların ilgisini fazlasıyla çektiği vurgulanan Lamborghini Revuelto, sipariş performansıyla da bunu ortaya koyacak gibi görünüyor. Kısa süre önce süreçle ilgili açıklamalarda bulunan CEO Stephan Winkelmann, var olan taleplerin paralelinde iki yıllık üretim adedinin kapandığını ifade etti. 15 günde böylesine yoğun bir ilgiyle karşılayan Revuelto, Aventador’un 11 yıllık periyotta yakaladığı 11.465 adetlik satışı da geride bırakma potansiyeli taşıyor. Winkellman’ın açıklamalarında “Bizim gibi otomobil üreten markaların sipariş alımlarında herhangi bir gerileme olmadı.” ifadesi de dikkat çekiyor.
Lamborghini Revuelto teknik özellikleri
Hibrit altyapıyla gelen Lamborghini Revuelto’da toplamda üç adet elektrik motoruna yer verildiğini görüyoruz. Bir tanesi şanzımanda ve diğerleri ön-arkada konumlanan motorlar yaklaşık 150 beygirlik güç üreterek bu sistemde varlığını sürdürecek. 6,5 litrelik V12’nin (815 beygir) de işin içerisine girmesiyle kombinasyon olarak 1.000 beygirlik bir gücün asfalta yansıtılması söz konusu. Lambo’nun paylaştığı verilere göre Revuelto, 0’dan 100’e hızlanmasını 2,5 saniyede tamamlayabiliyor. 0-200 süresi 7 saniye olan otomobilin erişebileceği maksimum sürat ise 350 km/s olacak. Otomobilde tamamen yeni geliştirilen 8 kademeli çift kavrama şanzımana yer verilmiş olması da önemli detaylar arasında.
Sistemin önemli parçası olan batarya ise 3,8 kWh kapasitesiyle yaklaşık 10 kilometrelik elektrikli sürüşe olanak tanıyor. İçten yanmalı motorun da jeneratör görevi görerek doldurabildiği kompakt paket, bu yöntemle 6 dakikada yüzde 100 seviyesine gelebiliyor. 7 kW’a kadarlık destekle şarj edilebilen ünite, 30 dakikada tamamen dolu hale getirilebiliyor. Aventador Ultimae’deki motora göre yüzde 30 oranında daha az karbon salınımı yapacak.