Sadece iki yıldır pazarda olmasına karşın markasına inanılmaz bir ivmelenme yakalatan Lamborghini Urus, önümüzdeki yıllar da ana silahlardan olacak.
LM-002‘nin ardından marka tarihinin gerçek anlamlı ilk seri üretim SUV modeli olan Lamborghini Urus, küresel piyasanın beklentilerine net bir cevap oldu. Volkswagen grubu içerisinde Bentley ile birlikte kendisi için böylesine bir adım atan birkaç isimden olan kızgın boğa, stratejisinin karşılığını fazlasıyla almışa benziyor. Satışa sunulduğu ilk dönemden itibaren küresel bazda 8.205 adet teslimatı yapıldığı açıklanan Urus, bu rakamla ailenin zirve noktasına oynuyor. Markanın açıkladığı verilere göre her geçen gün daha da popüler haline gelen model, satışların yüzde 43’ünü ele geçirmiş durumda.
Resmi satış süreci Şubat 2018’de başlayan Urus’un Çin’in de içerisinde olduğu pazar genişliğini de düşündüğümüzde artık küresel bir model olduğunu söyleyebiliriz. Geride bıraktığımız 2019 yılı ise modelin geniş çapta satışa sunulduğu ilk yıl olarak kayıtlara geçiyor. 2018 yılı içerisinde toplamda 1.761 adetlik satış rakamı yakaladığı açıklanan modelin ilk yılı için bile başarılı rakamlar elde ettiğini söylemek mümkün. Toplamda 51 ülkeyi içerisine alan satış ağına baktığımızda ise Urus için en büyük pazarın 2.374 adet ile Amerika olduğunu görüyoruz. Amerika’yı 770 adetle Çin, 658 adetle Birleşik Krallık ve 641 adetle Japonya izliyor. Avrupa odaklı baktığımızda ise Almanya’da 562 adet, İtalya’da 370 adet Orta Doğu’da ise 387 adet Urus’un satıldığını görüyoruz. Tüm tablo ise 8.205 adetlik satışını gösteriyor. 2019 yılını marka tarihinin en başarılı yılı olarak nitelen Lamborghini, SUV’yi bu tabloda en yüksek noktaya konumlandırıyor.