Mümkün olduğunca çok otomobil satma stratejisi çoğu sıradan otomobil üreticisi için kabul edilebilir olsa da Lamborghini için işler oldukça farklı.
Otomobil üreticilerinin satış stratejileri, sattıkları ürüne ve marka konumladırmalarına göre değişiyor. Kimisi en ucuz fiyata mümkün olduğunca çok otomobil satmak isterken, kimisi üretimini limitli tutup yüksek fiyatları tercih ediyor. Lamborghini CEO’sunun açıklamalarına göre markanın üretimine bundan böyle bir limit getirilecek. İtalyan şirket 2020 senesinindeki üretimini 8000 adet ile sınırlandırdı bile. Sınırlandırılan üretimin yarısı, markanın yeni SUV’u olan Urus olacak. Aynı zamanda Lamborghini’nin amiral gemilerinden olan Aventador da üretim sayısını koruyacak. Markanın piyasaya sürmeyi hedeflediği yeni modeller sonrası bu oranların nasıl değişeceği ise bilinmiyor. 2018 yılında 5750 adet satarak rekor kıran Lamborghini, üretim sayısını 8000’e çıkartarak yeni bir rekoru da hedefliyor. Ayrıca, geçtiğimiz yılın sonlarına doğru çıkan Urus 1761 adet satarak üreticisi mutlu etmişti.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Rekor her yıl yenileniyor
Markanın araçlarının üçte birinden fazlası ABD’ye gönderildi. Ancak İngiltere, Almanya, İtalya, Japonya ve Çin de dahil olmak üzere diğer pazarlarda önemli büyüme kaydedildi. Lamborghini’nin bu yıl hedeflediği satış adeti ise 7000. Tahmin edeceğiniz üzere bu yeni bir rekor anlamına da geliyor. Otomobil severler olarak bu hedefe ulaşıp ulaşamayacaklarını bekleyip göreceğiz.
İlginizi çekebilir
Ferrari peşinde bir Lamborghini; işte dünyanın en hızlı kamera aracının yapabildiklerini gösteren video