Dünyanın en özel otomobil modellerinden bazılarına imza atan Lamborghini yeni logosunu görücüye çıkardı.
Lamborghini tarafından bugün tanıtılan yeni logo, diğer otomobil firmalarının logoları gibi üç boyutlu yapıyı (Solda) terk ediyor, düz ve sade bir tasarımı (Sağda) benimsiyor. Gelecek nesil araçlarında temeli aynı kalan bu yeni logoya yer verecek olan dev üretici, logoda altın rengi kullanmayı sürdürecek ancak bazı yerlerde siyah-beyaz versiyon da karşımıza çıkacak. Şirket bundan önce 2023 rekoru kırmasıyla ses getirmişti. Yapılan resmi açıklamaya göre 2023 yılında tarihinde ilk kez 10.000’den fazla araç satan Lamborghini, bu kendisi için oldukça yüksek satış sayısı sayesinde 2,66 milyar euro gelir elde ederek rekor kırdı ve 2022’de elde ettiğinden yüzde 12,1 daha para kazanmayı başardı. 2023 yılında 723 milyon euro seviyesinde bir kâr açıklayan ve tarihinde ilk defa 700 milyon euro kâr oranını geride bırakan marka, uçuk fiyatlara sahip efsane araçlarıyla zenginlerin dikkatini çekmeye devam ediyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Firma bundan önce ise bir “hibrit” açıklaması ile gündeme gelmişti Lamborghini baş teknoloji sorumlusu Rouven Mohr, geçtiğimiz yıl tamamen elektrikli araçlar özelinde konuşmuş ve “Süper otomobiller için şu anda doğru zaman olmadığına inanıyoruz ve muhtemelen önümüzdeki beş ya da altı yıl içinde de olmayacak.” demişti. Firmanın hitap ettiği kitle halen kesinlikle bir elektrikli araç almak istemiyor, bağlı olarak şirket elektrikli geleceği olabildiğince ileriye atmak istiyor. “Süper spor segmentinde veya spor otomobil segmentinde içten yanmalı motor ve hibrit altyapının hala en iyi seçenek olduğuna inanıyoruz” diyen Mohr, yeni dönemdeki süper otomobil modellerinde içten yanmalı motorları elektrik ile desteklemeye devam edeceklerini ve bu sayede uçuk performans ile gerçek motor sesini bir araya getirmeyi sürdüreceklerini belirtmişti.
Lamborghini planları yanında bu da ilginizi çekebilir: Corsair’den bükülebilir OLED oyuncu monitörü