reklamı kapat

POPÜLER

Lancia Pu+Ra HPE; yeni dönemin manifestosu nefis detaylarla yapıldı [Video]

 - Güncelleme: 15 Nisan 2023 17:02

Yeniden doğuş dönemine ışık tutmak için sahneye çıkarılan Lancia Pu+Ra HPE konsepti, meraklılarını mest edecek elementleri harmanlıyor.

2021’in ilk günlerinde gerçekleştirilen duyuruyla, Stellantis çatısı altından yeniden doğacağı açıklanan Lancia için bu kapsamdaki somut adımları artık görmeye başlıyoruz. Kasım 2022’de yeni dönemi temsil edecek yeni marka logosunun tanıtımını gerçekleştiren İtalyan üretici, bugün itibarıyla geleceğine ışık tutacak manifesto niteliğindeki projesinin tanıtımını da gerçekleştirdi. Markanın önümüzdeki 10 yılına ışık tutacak tasarım yaklaşımını temsil eden Lancia Pu+Ra HPE, beraberinde çok önemli ipuçları da getiriyor. Konsept bir otomobil olmasına rağmen teknik nitelik bazında altyapı elemanlarının limitlerinin de vurgulandığı projeyle, Lancia’nın 700 kilometreyi aşan elektrik menzili çalışmaları dikkat çekiyor.

Lancia Pu+Ra HPE; ince ve önemli detay yaklaşımları

Biz otomobil meraklıları için her zaman özel markalardan birisi olan Lancia, elektrifikasyon sürecindeki yeniden doğuşunda beklediğimiz ve istediğimiz gibi köklerinden ilham almaya ve onları selamlaya devam edecek. Nitekim Pu+Ra HPE projesinde kullanılan gerek ince gerek bariz detaylar, meraklıları için manevi noktada fazlasıyla tatmin edici olacak gibi görünüyor. Bu detaylar aslında ilk olarak projenin gövde rengiyle başlıyor diyebiliriz. 60’larda yollar çıkarılan ve döneminin en özel otomobillerinden biri olan Flaminia Azzurro’daki renk paletine vurgu yapan bir tercih burada bizleri selamlıyor.


Gövdede kullanılan tasarım çizgilerinde ise yine Flaminia ile birlikte Aurelia’dan esinlenme vurguları dikkat çekiyor. Projenin ön bölümünde kullanılan üç formlu ışıklandırmanın merkezi, bizleri klasik Lancia otomobillerine götürüyor. Arka taraftaki yuvarlak formlu LED stop grubu ise motor sporlarına damga vuran Stratos’a selam niteliğinde. Projenin adında kullanılan HPE ise elektrifikasyon ile yine markanın geçmişinin ortak noktası olacak. İlk olarak 1970’te Beta için “High Performance Estate” versiyonunda kullanılan bu rozet, burada ise “High Performance Electric” olarak geleceğe taşınacak. Grubun bir diğer İtalyan üreticisi olan Alfa Romeo da benzer bir dokunuşu araç içi mod sistemi olan D.N.A için yapmış, Tonale PHEV’deki “A” modunu “Advance Efficiency” olarak elektrikli sürüşe taşımıştı.


Başta CEO Luca Napolitano olmak üzere Lancia’nın yeni döneminde sorumlu olan ekip, bizce üzerlerinde var olan sorumluluğun fazlasıyla farkında. Uzun yıllardır unutulmuş ve adeta kaderine terk edilmiş böylesine önemli bir marka için ortaya çıkan bu yeniden doğuş şansının boşa harcanmaması adına, halihazırda aktif olan üreticilerden farklı ve heyecan verici işler yaratma gerekliliği de bizce bu projede özel noktalarla başarılı şekilde işlenmiş. Nitekim Pu+Ra HPE’nin dış bölümü kadar içerisinde de çok yerinde yaklaşımlar yer veriliyor.


Lancia cephesi bunun için tasarım ve mobilya dünyasının önemli isimlerinden olan Cassina ile ortaklığa gidildiğini kısa süre önce duyurmuştu. Bugün tanıtımının gerçekleşmesiyle bu ortaklığın ve iki farklı perspektifte çalışan zihinlerin çarpışmasından nelerin ortaya çıktığını da görüyoruz aslında. Lancia ve Cassina, otomobilin kokpitini burada evimizdeki bir yaşam alanı felsefesini merkeze alarak projeyi ortaya çıkartmış durumda. Nitekim araçta konumlandırılan koltukların, mobilya tasarım literatürüne girmiş Maralunga’dan ilham alınarak geliştirilmesi bunun önemli bir sonucu. Maralunga’nın da, endüstriyel tasarım dünyasının en önemli isimlerinden olan Vico Magistretti imzasıyla Cassina’dan çıktığını belirtmeden geçmeyelim. Koltuklarla birlikte projenin içinde tercih edilen tüm elementlerin, kullanıcılara mümkün olduğunca ev deneyimi yaşatmak için görev yapması da özellikle belirtilmeyi hak ediyor. Konsept projede yüzde 70 oranında geri dönüştürülmüş malzeme kullanan Lancia, seri üretim araçlarında ise bu oranı en az yüzde 50’de tutmak istiyor.


Bu projenin öne çıkan noktalarından biri de, S.A.L.A adı verilen yeni yaklaşımın gösterimi. Lancia tarafından geliştirilen sistem aslında araç içerisindeki pek çok fonksiyonu tek bir noktada toplayacak olan panel olarak görülebilir. Klima kumandaları, eğlence sistemi ve araç içi ışıklandırmaların tek panel üzerinden gerek fiziksel gerekse sesli komutla yönetilebildiği deneyimden bahsetmek mümkün. Bu panelle birlikte Stellantis Grubu’nda ilk kez göreceğimiz “Bukalemun” teknolojisi de karşımıza çıkıyor. İç yaşam alanını dışarıdaki şartlara göre analiz eden Bukalemun Teknolojisi, otomatik olarak araç içersindeki ses, hava kalitesi ve ışıklandırmayı ayarlamaktan sorumlu olacak. Yapay zeka desteğinin de sunulduğu bu sistem, kullanıcıları analiz ederek anlık durumlara göre yine iç yaşam alanındaki atmosferi ayarlayabilecek.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Önümüzdeki yıl yeni jenerasyon Ypsilon ile başlayacak Lancia’nın dönüşüm sürecinde kritik viraj 2026 olacak. Grubun en erken tamamen elektrikli üreticilerinden olacak İtalyan üretici, 2028 yılına kadarki süreçte yeni Delta’yı da ürün gamına eklemeye hazırlanıyor. Bugün gösterimi yapılan bu projedeki 700 kilometreyi aşan menzil değeri de tüm bu modellerdeki referans noktalardan biri olacak. Lancia modellerinin altyapıları, grubun diğer üyelerinden de bildiğimiz STLA EV platformu üzerine yükselecek.

İLGİLİ HABERLER