Levent Tuna tarafından tasarlanan elektrikli Ford SuperVan 4, Pikes Peak’e çıkacak ve bunun için özel bir güncelleme görmüş durumda.
Ford, rakipleri gibi herkese yönelik araçlar yanında eşi benzeri olmayan özel çalışmaları da bırakmıyor. Bunların sonuncusu geçtiğimiz yıl karşımıza çıkan ve tasarımıyla gerçekten çok ses getiren Ford SuperVan 4 (Ford Pro Electric SuperVan) olmuştu. “Şimdiye Kadarki En Hızlı Transit” mottosuyla görücüye çıkarılan ve direkt olarak artık Ford bünyesinde olmayan “Levent Tuna” tarafından tasarlanan araç, atası 1971 Ford Supervan’dan gelen genleriyle gerçek anlamda sınırları zorlamıştı. Özellikle rüzgarlık gibi kullanılan açık yapılı arka kısmıyla dikkat çeken Ford SuperVan 4, tasarımı kadar teknik özellikleriyle de nefes kesmişti. Kaçıranlar için bu araç taşıdığı dört adet elektrik motoru ile tam 2 bin beygir güç üretebiliyordu. İşte bu gerçekten çok güçlü araç Pikes Peak International Hill Climb kapsamında mücadele edecek. Bu mücadele için güncellenen model hakkında bir açıklama yapan Ford, detaylı olarak şunları aktardı:
“Ford Performance ve STARD İleri Araştırma ve Geliştirme uzmanları bir kez daha güç birliği yaparak “Amerika’nın dağı” diye anılan Pikes Peak’i fethetmek ve elektrik gücünün uç sınırlarını sergilemek için SuperVan 4’ün özel olarak tasarlanmış bir versiyonu yarattı. Otomotiv sektörü hızla elektrikli bir geleceğe ilerlerken SuperVan 4 de sahneye çıkarak elektrikli araçların (EV) motor sporlarındaki etkileyici potansiyelini gözler önüne seriyor. SuperVan 4, revize edilen aerodinamiği ve tırmanma performansına odaklı özel şanzımanıyla efsanevi Pikes Peak Uluslararası Tırmanma Yarışına heyecan katmaya hazır. Pikes Peak’in yüksek irtifada hareket edebilmesi için aerodinamiği tamamen yeniden tasarlanan SuperVan 4’ün bastırma kuvveti (downforce) 240 km/saat hızda 2.000 kilogramın üstüne çıkarıldı. Aerodinamiği iyileştiren temel unsurlar arasında yer alan karbon fiber hafif arka spoiler ve ön splitter aracın virajlı parkurda yolu kavramasına yardımcı oluyor.
Virajlı dağ yollarında çevikliği sağlamak ve genel dengeyi iyileştirmek amacıyla SV4’te daha hafif bir şasi paketi kullanıldı; kargo alanı, Ford Sync ve co-pilot koltuğu kaldırılarak şasideki ağırlık azaltıldı. SuperVan 4’ün güç aktarma organlarında da iyileştirmeler yapıldı. STARD UHP 6 fazlı motor sayısının dörtten üçe düşürülmesi ve STARD’ın Ultra Yüksek Performanslı Li-Polimer NMC kese tipi hücrelerin kullanılması sayesinde araçta optimum güç-ağırlık oranı elde edilirken önde bir ve arkada iki motora güç sağlayan dört tekerlekten çekiş sistemi korundu. SuperVan 4 toplam 1050 kW’ın (1400 HP) üzerindeki motor gücüyle tüm potansiyelini açığa çıkarırken optimum enerji kullanımı için bataryanın yeni 600 kW rejeneratif performansından yararlanıyor. Şasiyi de detaylı olarak elden geçiren Ford Performance ve STARD ekipleri, SuperVan 4’ü karbon seramik diskli frenlerle revize edilmiş bir fren sistemi, Pirelli P Zero yarış lastikleri, magnezyum jantlar ve yükseltilmiş tahrik milleriyle donattı. Ayrıca SV4’ün dağda en iyi zamanını elde edebilmesi için zorunlu olmayan her türlü ağırlık unsurunu azaltmak amacıyla pleksi ön cam kullandı ve minimal bir iç mekân yarattı.”
Ford Performance Motor Sporları Dünya Direktörü Mark Rushbrook şu açıklamada bulundu: “Ford Performance ve STARD ekiplerinin geliştirdikleri ikinci SuperVan 4 ile gerçek anlamda rekabetçi bir araca imza attıklarına inanıyorum. Pikes Peak Tırmanma Yarışı, Ford’un Elektrikli Araç teknolojisini sergilemek ve EV’lerin performansını vurgulamak açısından mükemmel bir fırsat sunuyor.” Pikes Peak Uluslararası Tırmanma Yarışı 25 Haziran 2023 Pazar günü gerçekleştirilecek, etkinlikte aracı bu yıl sekizinci kez yarışa katılacak motor sporlarının efsane pilotu Romain Dumas kontrol edecek.