B SUV segmentinde giriş anahtarı olarak markası için ilkleri getiren Lexus LBX, ailenin bu zamana kadarki en erişilebilir üyesi olacak.
Tasarım olarak girdiği yenilenme sürecini ürün yelpazesine yansıtmaya devam eden Lexus’un uzun süredir merakla beklediğimiz giriş seviyesi modeli nihayet resmi olarak duyuruldu. Bu zamana kadar üretilmiş en uygun fiyatlı Lexus modeli olmaya hazırlanan ailenin yeni üyesi için “LBX” adının belirlendiğini bir süredir biliyorduk. Gerçekleştirilen duyurusuyla birlikte teknik niteliklerini de öğrendiğimiz Lexus LBX, Toyota altyapısı ve Corolla Cross’ta gördüğümüz motor kombinasyonuyla erişilebilirliği kalite ile bir arada sunma iddiası taşıyor. Markasının yeni bir segmente girmesini sağlayan LBX, aynı zamanda yeni müşteri kitlesinin bu segmentteki lüks anlayışını değiştirmek istiyor. B SUV modeli, 2024’ün ilk çeyreğinden itibaren Avrupa ile birlikte Türkiye’de de satışa sunulacak. Rakipler arasında ise BMW X1, Audi Q3 ve Volvo XC40 gibi isimler var.
LBX’i tanımaya ilk olarak ebatlarına bakarak başlayalım. Bu kapsamda; 4,190 mm uzunluğa, 1,825 mm genişliğe, 1,545 mm yüksekliğe ve 2,580 mm aks aralığına sahip bir model karşımızda duracak. Pratik kullanımıyla da öne çıkan LBX, 332 litreye kadar bagaj hacmi sunuyor. LBX, opsiyonel olarak elektrikli olarak açılan bagaj kapağıyla da tercih edilebilecek. Lexus’un GA-B global mimari platformu üzerine yapılan ilk modeli niteliğinde olan LBX bu dinamiğini doğrudan Toyota’dan alıyor. Otomobilin kaputunun altunda ise yeni nesil kendi kendini şarj eden 1.5 litrelik üç silindirli motoru içeren hibrit sistem standart. Verimliliği artırmak adına yeniden tasarlanan ve daha kompakt hale getirilen tam hibrit sistem, 136 beygir maksimum güç ve 185 Nm maksimum tork üretiyor. Daha kompakt yeni E-CVT şanzımanla eşleştirilen LBX modelinde yer alan yeni iki kutuplu nikel-metal hidrit batarya, hızlanmalar sırasında daha fazla elektrik motoru gücünün elde edilmesini sağlarken tam elektrikli sürüş kapasitesini de artırıyor.
LBX cephesinde en dikkat çekici noktalardan birisi de arka aksa entegre edilen ek elektrik motoruyla Lexus E-Four dört çeker sürüş seçeneğinin sunulması. Hızlanırken, viraj alırken ve düşük tutunmanın olduğu zeminlerde sürüş yaparken sistem gücü otomatik olarak arka tekerleklere aktararak aracın dengesini korumasını sağlıyor. Tüm parçaların bir araya gelmesiyle birlikte modelin 0-100 km/s hızlanmasını 9.2 saniyede gerçekleştirebildiği de teknik tabloda belirtilenler arasında.
Markanın ilk kez NX SUV modelinde tanıtılan ve binicilerin atlarla kurduğu doğal iletişimi otomobillere aktaran Tazuna kokpit konseptini LBX modeline de aktardığını görüyoruz. Bu kapsamda tüm kontroller sürücünün en küçük el ve göz hareketi gerektirecek şekilde konumlandırılıyor ve LBX ile sürücü her zaman tamamen sürüşe odaklanabiliyor. Bu konsept Lexus’ta ilk kez kullanılan yeni 12.3 inç dijital gösterge ekranıyla daha da ileriye taşınıyor. Dijital göstergelerin tasarımı, seçilen sürüş moduna veya kişisel tercihlere göre değiştirilebiliyor.
Tanıtım videosu